شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#نماینده مجلس#رئیس جمهور

به داد مردم برسید!/ انتقادات تند نماینده مجلس به دولت و رئیسی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دیروز رئیس جمهور انقلابی در همین جایگاه سخنان خوبی را درباره مسئله محوری در برنامه هفتم گفتند؛ اولین مخاطب این مطلب دقیق و درست خود ایشان و دولت ایشان است.

ایلنا نوشت: ابراهیم رضائی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: به امام شهدا، شهدای خرداد ۶۱ و شهدای خرداد ۸۸ درود می فرستم.

بخش هایی از اظهارت رضایی را در ادامه می خوانید:

برادران و خواهران؛ کشور امروز درگیر جنگ ترکیبی است همه امروز این را می دانیم دشمنی دشمن کم نشده است؛ بلکه از حالت کلاسیک به ترکیبی یعنی استفاده از همه ابزارها ؛تحریم‌های ظالمانه ،تبلیغات و پروپاگاندای ضدایرانی، اقدامات تروریستی جنگ رسانه‌ای و سایبری آشوب و اغتشاش،حمایت از اپوزیسیون و اغتشاشگران، اخلال در بازار ارز، حمله به زیرساخت ها و مراکز حساس و حیاتی کشور، راه اندازی جنگ های نیابتی با تجهیز تروریست‌ها،اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا با استفاده از سازمان های بین المللی،ایران هراسی و اسلام هراسی، تشویق نخبگان به مهاجرت ،خروج سرمایه ،عملیات اطلاعاتی ،نفوذ فرهنگی و امنیتی تغییر پیدا کرده است.

هدف نهایی دشمن در حمله ترکیبی؛ مشروعیت زدایی و ایجاد شکاف میان مردم و نظام ،ناامید سازی ملت ایران و فروپاشی اجتماعی و سیاسی کشور و البته اشغال و تجزیه ایران بدون مداخله مستقیم است.

در این شرایط که دشمن امید مردم را هدف گرفته است؛ همه باید هوشیار باشیم ،مقام معظم رهبری فرمودند: "هرکس مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن کار کرده است کرده است چه بداند یا نداند".

اولین مخاطب این بیانات ما نمایندگان مجلس هستیم که در سال انتخابات به گونه‌ای سخن نگوییم که موجب ناامیدی و بدبینی مردم شود؛ به خاطر جذب رای هر کاری نکنیم و خلاف مصالح ملت رفتار نکنیم.

البته مهمتر از موضع گیری ،عملکرد ما است که در امیدآفرینی موثر است؛ متولی اصلی امیدآفرینی امروز دولت و قوه مجریه است. دولت اگر چه کارهای بزرگی در داخل و خارج  از کشور آغاز کرده است ،از آنجا که بین کار بنیادین و فعل روزمره باید تفاوت قائل شویم؛ آثار بسیاری از اقدامات دولت در زندگی روزمره مردم و سفره مردم خودش را نشان نداده است.

مردم از گرانی و تورم رنج می‌برند ،بسیاری از کالاها و اجناس روزانه گران و گرانترمی شود؛مرغ ۶۰ تومانی امروز به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، گوشت ازسال گذشته تا الان ۳ برابر شده؛ لبنیات دو برابر شده است. به داد مردم برسید! به داد مستضعفین و محرومین برسید!

دیروز رئیس جمهور انقلابی در همین جایگاه سخنان خوبی را درباره مسئله محوری در برنامه هفتم گفتند؛ اولین مخاطب این مطلب دقیق و درست خود ایشان و دولت ایشان است .
دولت چند مسئله محوری کشور را به دست بگیرد و آنها را حل کند.

دولت مسئله ساماندهی کارکنان شرکتی و پیمانکاری دستگاه‌ها و ارکان  و کارکنان ارکان مهم ازجمله صنعت نفت را حل کند؛ این مسئله را مدنظر قرار دهد.مسئله بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان ،صندوق های ورشکسته بازنشستگی را حل کنید. بیکاری را حل کنید. مسئله رتبه بندی معلمان را حل کنید.هر جا معلم را می بینیم از وضعیت نظام رتبه بندی فرهنگیان و اجرای آن گلایه می‌کنند و شاکی ناراضی هستند.

بعد از گذشت سه ماه از سال هنوز اقدام و برنامه خاصی از سوی دولت ندیدیم. مسئله آرد و نان را حل کنید؛ این موضوع در شان ملت نیست که در صف های نان قرار بگیرند. مسئله گندمکاران را حل کنید؛ این زیبنده دولت و کشور نیست که می گویند که ظرف ۲۴ ساعت پول کشاورز را می‌دهیم، اما هفته‌هاگذشته است و مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.کشاورزی کشور حال و روز خوبی ندارد ،به داد کشاورزی برسید! امیدوارم وزیر جدید کاری کند ،حال و روز کشاورزی کشور از جمله خرمای دشتستان مناسب نیست.

مسئله خودرو و مسئله نظام بانکی در این کشور را حل کنید،بانک ها را به خط کنید تا مشکلات مردم را حل کنند و به مردم زور نگویند! نظام هماهنگ پرداخت را کی قرار است دولت اجرا کند، در دستگاه دولتی رفتم و مدیر کل آن دستگاه ۱۲ میلیون حقوق می گرفت، نگهبان دستگاه کناری ۳۰ میلیون حقوق می گرفت، این نابرابری و تبعیض باید حل شود.

مسئله مدارس تخریبی را حل کنید؛ در دشتستان بیش از ۵۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد؛ مسئله عشایر را حل کنید.عشایر در دشتستان حتی آب هم ندارند به داد آنها برسید. مسئله ورزش را حل کنید، وزارت ورزش رهاست امیدوارم دولت پیام امروز مجلس را درک کند.

از برخوردهای قاطع قضایی و دادگستری استان بوشهر ،در برخورد با مفسدان اقتصادی و مدیران مسئله دار چند شرکت دولتی تشکر می کنم .اما آیا نمی شد جلوی آنها را گرفت؟ در مجلس هم گفته بودیم ،در کمیسیون امنیت ملی به وزیر مربوطه هشدار داده بودیم و به معاون تذکر دادیم که جلوی این مدیران را بگیرید و اینها را منصوب نکنید. جلوی افراد ناکارآمد و معلوم الحال را بگیرید! آنها توجه نکردند و بهانه آوردند. خیلی صریح گفتیم که باند ناسالم را کنار بگذارید. افراد باندی که به دنبال منافع خودشان هستند را منصوب نکنید؛ اما توجهی نکردند تا امروز قوه قضاییه ورود کند.

از دولت آقای رئیسی که شعار مبارزه با فساد را داده است، بیش از این برای برخورد با مفاسد انتظار داریم. رودربایستی را کنار بگذارید! امروز هم دلسوزانه هشدار می‌دهیم، اگر با باند های مخوفی که در برخی از دستگاه ها به خصوص از بنگاه‌های اقتصادی رخنه کرده اند، برخورد نشود، همچنان منتظر حیف و میل بیت المال و بازداشت ها و برخوردهای دیگر باشید.

ان‌شاءلله این رویه اصلاح شود. بخشی از این مفاسد در پارس جنوبی است که کم هم نیست ،صدای مردم و صدای جوانان مظلوم استان بوشهر را بشنوید که داد آنها بلند است و از این وضعیت شاکی هستند، خداوند عاقبت آن را ختم به خیر کند.