شهر خبر

مسمومان ناشی از مشروبات الکلی در کرج افزایش یافت

مسمومان ناشی از مشروبات الکلی در کرج افزایش یافت

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: با انتقال هشت مسموم دیگر به بیمارستان ها ، شمار مسمومان متانول طی پنج روز گذشته در این استان به ۱۵۵ نفر رسید.

دکتر شهرام صیادی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت : مسمومان جدید شب گذشته به بیمارستان های استان انتقال یافتند و اکنون در مجموع ۲۷ تن از این افراد در بیمارستان های البرز تحت درمان هستند و بیشتر آنان پس از مداوا از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر پنج نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند که سه نفر اینتوبه (متصل به دستگاه تنفس مصنوعی) هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این باره اعلام کرد: ۱۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی طی پنج روز در البرز جان باختند که برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که این موضوع در پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

۴۷۲۳۶