شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#وزیر بهداشت

انتقاد نماینده مجلس به وزیر بهداشت؛ انبارهای گمرک تا سقف پر از دارو و تجهیزات پزشکی است

انتقاد نماینده مجلس به وزیر بهداشت؛ انبارهای گمرک تا سقف پر از دارو و تجهیزات پزشکی است

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت گفت: انبارهای گمرک تا سقف پر است اما کجا باید به این موضوع رسیدگی شود؟

عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: در زمستان ۱۴۰۰ با وجود هشدارهای لازم به دلیل عدم پیش بینی درست بحرانی در تابستان در حوزه دارو به وجود آمد و همین موضوع در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شد؛ بحران پیش رو حاصل عدم توجه به هشدارها و تذکرات است که تولیت نظام سلامت وظایفش را فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه تفاوتی میان صحبت های وزیر و برخی از مسئولان وجود دارد، افزود: وزیر در توضیحات خود می گوید که تنها یک حلقه از زنجیره است که این اشتباه است؛ ایشان حلقه نیست بلکه تولیت نظام سلامت است و باید به وظایفش عمل کند. وقتی وزیر بهداشت کنار می کشند تیر کمبود دارو به سایر اعضای کابینه، معاون اول رئیس جمهور، مجلس و روحانیت می‌خورد.

روح الامینی با اشاره به کمبود سرم، داروی هموفیلی، تالاسمی و پیوند گفت: طی ۲ سال اخیر کمک های زیادی شده اما وزارت بهداشت که تولیت این موضوع را برعهده دارد کنار کشیده و خود را تنها یک حلقه از زنجیر توصیف می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مسئولان گمرک در کمیسیون بهداشت پیرامون وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: انبارهای گمرک تا سقف پر است اما کجا باید به این موضوع رسیدگی شود؟

۴۷۲۳۶