شهر خبر

وزیر کشور:

دشمن می‌خواهد روح امید و نشاط را در کشور سرکوب کند

وزیر کشور گفت: دشمن با ترفندهای مختلف تلاش می‌کند تا فضای عمران و سازندگی کشور را کم رنگ جلوه داده و به جای آن با برجسته کردن ضعف ها روح امید و نشاط را در کشور سرکوب کند.

دشمن می‌خواهد روح امید و نشاط را در کشور سرکوب کند
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

احمد وحیدی، وزیر کشور ‌در مراسم آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری در اردبیل اظهار کرد: دشمن با ترفندهای مختلف تلاش می‌کند تا فضای عمران و سازندگی کشور را کم رنگ جلوه داده و به جای آن با برجسته کردن ضعف ها روح امید و نشاط را در کشور سرکوب کند.

به گزارش تسنیم، وی فعالیت های عمرانی و سازندگی کشور را اعم از شهرها و روستاها ارزشمند توصیف کرد و گفت: در سال گذشته و در مناسبت هفته دولت و دهه فجر بیش از 42 هزار پروژه عمران شهری را در کشور به بهره برداری رساندیم.

وزیر کشور تصریح کرد: کشور به کارگاه عظیم سازندگی تبدیل شده که دولت سیزدهم سعی دارد روز به روز این کارگاه عمرانی را تقویت و شتابی مضاعف ببخشد تا در فرصت 2 سال باقیمانده دولت کارهای عمرانی و خدماتی بسیاری به سرانجام برسد.

وحیدی نمونه این کار ارزشمند را احداث پل بسیج به طول هشت کیلومتر و با رمپ و لوپ های متعدد عنوان کرد و افزود: این پل که به همت مهندسان بومی این استان طراحی و اجرا شده حرکتی مقبول و پسندیده است و قطعا با همدلی و هم افزایی در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی در این کشور ما حسرت احداث یک پل را می کشیدیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف نظیر اردبیل پل های عظیمی احداث می شود که نیازی به طراحی و مهندسی ملی وجود ندارد و در همین استان و به دست جوانان اندیشمند و متخصص این کارها سر و سامان پیدا می کند.

وحیدی اضافه کرد: شهرداری اردبیل فعالیت های متعددی را در حوزه های سیما و منظر شهری و بهبود رفت و آمد و حفظ آرامش مردم و راحتی آنها در حال انجام دارد که با بهره برداری از این طرح ها و پروژه های نیمه تمام سال های گذشته رضایت مردم نیز به وجود می آید.

وی بیان کرد: شهرداری ها هر قدر در درآمدها، هزینه ها و بیان آن به مردم شفاف عمل کنند به همان نسبت اعتمادآفرینی بیشتر شده و ما حرکت های تحولی خوبی را نیز شاهد خواهیم بود.

وحیدی شهر را یک مجموعه با کلیات و جزئیات منحصر به فرد اعلام کرد و ادامه داد: در کنار احداث پل، باید فعالیت های روزانه شهرداری نیز مورد توجه قرار گیرد تا با پرهیز از غفلت در این حوزه ها بتوان در جلب رضایت مردم گام های مؤثری را برداشت.

وی از شهر اردبیل به عنوان شهر جذاب و با اعجاب گردشگری متنوع و متکثر یاد کرد و گفت: در این شهر تنوع جاذبه های گردشگری را از کوه سبلان گرفته تا دشت زرخیز مغان، ابنیه های تاریخی، آثار تمدنی و هویتی، آب های گرم و خروشان و سایر منابع خدادادی را شاهد هستیم که خود آنها می تواند زمینه ساز جذب گردشگر و مسافر باشد.

وحیدی با تلخ توصیف کردن حادثه سیل اخیر در شمال استان و جان باختن تعدادی از هموطنان تصریح کرد: قطعا این حوادث هشداری برای ما است تا کارهای زیربنایی و پیشگیرانه را مد نظر قرار دهیم.

وزیر کشور با استقبال از پیشنهاد شهرداری اردبیل در تحویل سریع اتوبوس ها و ون های مورد نیاز شهرداری اردبیل افزود: توجه به حمل و نقل عمومی می تواند در کاهش بار ترافیکی شهر بسیار مؤثر باشد.