شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عمان#فلسطین#عمان#سازش#اسرائیل#کلید#زد!

عمان سازش با اسرائیل را کلید زد!

پادشاهی عمان پیش‌شرط‌های خود را برای سازش با اسرائیل اعلام و تاکید کرد برپایی دولت فلسطین پیش‌شرط اصلی برقراری روابط کامل با رژیم صهیونیستی است.

تسنیم نوشت: سعید بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در گفتگویی با پایگاه المانیتور اعلام کرد: برپایی دولت فلسطین پیش شرط اصلی برقراری روابط کامل با اسرائیل است، او تاکید کرد بی طرفی عمان منفی نبوده بلکه جنبه مثبت، سازنده و پیش دستانه دارد.

به گفته البوسعیدی: پادشاهی عمان مشکلی با برقراری روابط با اسرائیل ندارد اما این کار نمی‌تواند بر پایه نادیده گرفتن و بستن درب‌ها در مقابل فلسطینیان باشد، هر نوع رابطه کاملی با اسرائیل باید در عین حال با توافقی کاملی که به موجب آن دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسد، همراه باشد.

اظهارات وزیر عمان بعد از انتشار گزارش‌‌هایی مبنی بر تلاش‌های دولت بایدن برای دستیابی به توافق سازش بین عربستان سعودی ورژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

پیش تر نیز بعد از امضای توافقنامه سازش کشورهای امارات متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی که به توافق‌های ابراهیم شهرت یافته البوسعیدی اعلام کرده بود که عمان کشور سوم منطقه خلیج فارس در چارچوب این توافقنامه‌های سازش نخواهد بود.

این وزیر تاکید کرد: ما از حقوق مشروع ملت فلسطین حمایت کرده و با توجه به احترامی که به تصمیم بقیه کشورها انتظار داریم به تصمیمات و نظرات ما احترام بگذارند.