شهر خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین:

معامله توافق هسته‌ای با ایران در ازای اجازه به اسرائیل برای تشدید شهرک‌سازی را نمی‌پذیریم

تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد ایران در توافق موقت با آمریکا با آن‌ها معامله کرده است.

معامله توافق هسته‌ای با ایران در ازای اجازه به اسرائیل برای تشدید شهرک‌سازی را نمی‌پذیریم
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۴۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

تشکیلات خودگردان فلسطین امروز(یکشنبه) اعلام کرد که با آنچه «معامله تصویب توافق هسته ای با ایران در ازای اجازه دادن به اسرائیل برای تشدید فعالیت های ساخت شهرک در سرزمین های فلسطین» خواند، مخالف است.

به گزارش شفقنا، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رهبری فلسطین تصمیم اسرائیل برای تسریع مراحل رشد شهرک سازی ها در کرانه باختری و تفویض اختیار تصویب آن به بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل را رد می کند.»

ابوردینه با اشاره به اینکه «شهرک سازی های اسرائیل طبق قوانین بین المللی غیرقانونی باقی خواهد ماند، در گفتگو با رادیو صوت فلسطین تصریح کرد: اسراییل چه در پرونده قدس و چه در پرونده شهرک سازی با آتش بازی می کند در حالی که خوب می داند که اینها خطوط قرمز فلسطینی، عربی و بین المللی است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین دولت آمریکا را مسئول عبور از خطوط قرمز دانست و افزود: اسرائیل بدون آمریکا نمی تواند سنگ روی سنگ بگذارد و دولت آمریکا باید مسئولیت هایش را بپذیرد و ساکت و تماشاگر نباشد.

ابوردینه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دولت آمریکا همچنان در قبال اقدامات اسرائیل بی تفاوت باشد، این موضوع باعث بی ثباتی در منطقه می شود در حالی که صلح فقط و فقط از دروازه اجرای ابتکار صلح عربی و مشروعیت فلسطین می گذرد.