شهر خبر

دولت نتانیاهو تصویب طرح‌های شهرک سازی را به وزیر تندرو واگذار کرد

دولت نتانیاهو تصویب طرح‌های شهرک سازی را به وزیر تندرو واگذار کرد

ایسنا نوشت: دولت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با قانون واگذاری تصویب طرح‌های شهرک‌سازی به وزیر دارایی این رژیم بدون نیاز به توافق مقامات سیاسی موافقت کرد.

به نقل از سایت فلسطین الیوم، دولت رژیم صهیونیستی امروز با قانون واگذاری تصویب اولیه برنامه ریزی و ساخت و ساز در شهرک‌ها به بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم و وزیر در وزارت جنگ و کاهش اقدامات مربوط به گسترش شهرک‌ها بدون نیاز به موافقت مسؤولان سیاسی موافقت کرد. این اقدام برخلاف وضعیتی است که از ۲۵ سال پیش وجود داشته است.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از امروز دیگر برای ارائه طرح‌های شهرک سازی در کرانه باختری در شورای عالی برنامه‌ریزی وابسته به واحد اداره شهری در ارتش اسرائیل طی دو مرحله ارائه طرح و تصویب نهایی نیازی به موافقت مقامات سیاسی نیست.

طبق روش قبلی نخست وزیر و وزیر جنگ باید با هر مرحله‌ای از برنامه‌های ساخت و ساز در شهرک‌ها از طریق چهار جلسه تصویب یا بیشتر که برای چند سال طول می‌کشید، موافقت می‌کردند.

حزب لیکود و صهیونیسم دینی طی مذاکرات تشکیل دولت در ماه دسامبر با این قانون موافقت کرده بودند.

براساس گزارش شبکه «کان» هدف از این تغییر عادی کردن تصویب برنامه‌های ساخت و ساز در شهرک‌ها و شبیه کردن آن به وضعیت اراضی اشغالی در داخل خط سبز است که نیازی به تصویب نخست وزیر و وزیر جنگ ندارد.

اسموتریچ ماه میلادی گذشته به نمایندگان وزارتخانه‌ها دستور داده بود که آماده اسکان نیم میلیون شهرک‌نشین دیگر در کرانه باختری و بهبود زیرساخت در شهرک‌ها باشند.

دولت آمریکا به طرح اسموتریچ اعتراض کرده بود؛ اما دولت رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که اظهارات اسموتریچ بیانگر سیاست دولت و نتانیاهو نیست.

وی گفت: ما اقدامات و تصمیمات دیگری را درباره روابط با اسرائیل بررسی خواهیم کرد.

310310