شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#عراق#بغداد#مقامات

پیشنهاد عراق برای دیدار مقدماتی مقامات تهران و قاهره در بغداد

یک دیپلمات مصری که نخواست نامش فاش شود گفت: السودانی پیشنهاد برگزاری دیداری مقدماتی میان مقامات ایران و مصر در بغداد و افزایش سطح دیپلماتیک دو کشور را داده است.

پیشنهاد عراق برای دیدار مقدماتی مقامات تهران و قاهره در بغداد
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

یک مقام بلندپایه دیپلماتیک در مصر خبر داد که تمایل مصر به برقراری روابط با ایران و گسترش آن روز به روز بیشتر می‌شود اما معلوم نیست که این تمایل در آینده نزدیک عملی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از «العربی الجدید»، یک مقام مصری که نخواسته نامش فاش نشود خبر داد که تمایل مصر به برقراری روابط با ایران و گسترش آن روز به روز بیشتر می‌شود و تأکید کرد که هنوز مسائل زیادی در مسیر عادی‌سازی روابط دو کشور هست که باید حل و فصل شود.

این در حالی است که روز جمعه، «محمدحسین سلطانی فر»، رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره، طی اظهاراتی تأکید کرد که گسترش روابط ایران و مصر تأثیر سازنده و بسیار مهمی در روابط ایران با کشورهای عربی و تحولات منطقه‌ای خواهد داشت.

سلطانی‌فر افزود که هم‌اکنون گفت‌وگوهایی برای افزایش سطح روابط دو کشور به سطح سفرا جریان دارد.

روز سه‌شنبه گذشته، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر، در قاهره میزبان «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بود و به گفته منابع عراقی و مصری، موضوع روابط ایران و مصر در این دیدار بررسی شد.

یک دیپلمات مصری که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که السودانی حامل پیام تازه‌ای از جانب ایران به مصر بود.

این دیپلمات مصری تأکید کرد که عراق به دنبال تحقق یک تغییر جدی در سطح روابط دو کشور است و السودانی تمایل دارد که نقش منطقه‌ای پررنگی را برای تقویت جایگاه دولتش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بر عهده بگیرد.

به گفته این مقام مصری، السودانی پیشنهاد برگزاری دیداری مقدماتی میان مقامات ایران و مصر در بغداد و افزایش سطح دیپلماتیک دو کشور را داده است.