شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#سیگنال#مثبت

یک سیگنال مثبت به بورس

یک سیگنال مثبت به بورس

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بازار سهام نوسان زیادی داشتند. اما یک سیگنال مثبت در بازار وجود داشت.

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌های  بورس تهران  در یک ساعت ابتدایی صعود کردند اما پس از آن نزول کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز کمی بیشتر بود و 57 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای وبملت، کچاد، بوعلی، شپدیس، نوری، وتجارت و شیران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل تاپیکو، فملی، شپنا، حکشتی،  شبندر  و شتران بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 27 میلیون و 600 هزار تومان و سرانه فروش 24 میلیون و 800 هزار تومان بود. 

همچنین برای دومین روز کاری متوالی  پول حقیقی  وارد بازار شد که ارزش آن 111 میلیارد تومان بود. هرچند  ارزش معاملات  خرد همانند روزهای قبل در محدوده 7 هزار میلیارد تومان قرار دارد اما ورود پول به بازار سیگنال مثبتی برای معامله گران است. 

همچنین در خبرها آمد که رئیس سازمان حمایت در نامه‌ای به مدیران بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام این سازمان شد. ناظران معتقدند آزادسازی این مبالغ موجب رشد تقاضا در بازارهای دارایی از جمله بازار سهام می‌شود.