شهر خبر

ادعای رئیس کمیته امور خارجی کنست:

تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن نظارتی دقیق داشته باشد آن را می‌پذیریم

رئیس کمیته امور خارجی کنست، با اعلام این‌که چنانچه تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن شامل ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برنامه هسته‌ای ایران باشد، اسرائیل می‌تواند آن را بپذیرد.

تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن نظارتی دقیق داشته باشد آن را می‌پذیریم
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۰۸:۵۰:۳۶
اعتمادآنلاین |

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجی کنست، با اعلام این‌که چنانچه تفاهم احتمالی تهران و واشنگتن شامل ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برنامه هسته‌ای ایران باشد، اسرائیل می‌تواند آن را بپذیرد. 

وی که با کانال۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: «این بیشتر شبیه به توافقی کوچک یا یک یادداشت تفاهم است و معتقدم در صورت وجود نظارت دقیق، اسرائیل می‌تواند با آن کنار بیاید». 

پایگاه «آکسیوس» نیز پیش از این گزارش داده بود که آمریکا، تروئیکای اروپا و رژیم صهیونیستی ماه فوریه گذشته درباره توافق موقت احتمالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

آکسیوس به نقل از نمایندگان مقام‌های اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی نوشت که در ماه فوریه، آمریکا با اسرائیل و تروئیکای اروپایی در خصوص «توافق موقت» در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.

به نوشته این پایگاه، چهار مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی اعلام کردند که پیشنهاد مورد بحث، شامل لغو برخی از تحریم‌ها در صورت توقف بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و به‌طور مشخص غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد بود.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن در ژانویه رایزنی درباره رویکرد جدید خود را با شرکای ایالات متحده آغاز کرده و در ماه فوریه به اسرائیل و تروئیکای اروپایی یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا، درباره تغییر موضع خود اطلاع‌رسانی کرده است.

در ادامه آمده است که سه مقام اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی، به آکسیوس گفته‌اند که مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که این روند پیش ا زاین کارساز نبوده و آنها خواهان توافقی نیستند که چیزی کمتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی داشته باشد.