شهر خبر

روزنامه ابتکار روایت کرد:

انگیزه اصلی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور در انتخابات ۸۴ و ۹۲ چه بود؟

مدیرمسئول روزنامه ابتکار نوشت: آیت‌الله هاشمی معتقد بود یکی از انگیزه‌هایی که باعث ورودش به انتخابات ۸۴ و ۹۲ شد این بود که شاید بتواند مسئله معوق ایران و آمریکا را حل نماید.

انگیزه اصلی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور در انتخابات ۸۴ و ۹۲ چه بود؟
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

محمدعلی وکیلی، نماینده پیشین مجلس در سرمقاله روزنامه ابتکار روایتی از دیدارش با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارد و می‌گوید هاشمی به او گفته بود برای حل مسائل بین ایران و آمریکا انگیزه حضورش در انتخابات سال ۸۴ و ۹۲ بوده است.

به گزارش ابتکار، محمدعلی وکیلی نوشت: اواخر حیات مرحوم آیت الله هاشمی خدمتشان رسیدم. ضمن اینکه شاهد گلایه‌های او از آقای روحانی بودم فرمودند در انتهای عمر امام چند موضوع محوری ازجمله مسئله جنگ و اصلاح قانون اساسی را حل کردم و اگر عجل مهلت میداد موضوع رابطه ایران و آمریکا را هم در آن زمان حل می کردم. او معتقد بود یکی از انگیزه هایی که باعث ورودش به انتخابات ۸۴ و ۹۲ شد این بود که شاید بتواند مسئله معوق ایران و آمریکا را حل نماید. معتقدم تشخیص ایشان درست بود. مسئله آمریکا استخوان لای زخم جمهوری اسلامی است. حل نشدن این مسئله، سلسله ای از چالش های بزرگ را آفریده است. ما باید یکجایی تکلیف این موضوع را روشن می‌کردیم. برجام آغاز راه حلی بود که می‌توانست در انتها این مسئله را حل نماید. اما شد آنچه شد.