شهر خبر

سنگ‌تمام این روزنامه اصولگرا برای جمیله علم‌الهدی؛ غرب را به چالش کشید

روزنامه همشهری نوشت: جمیله علم‌الهدی در یک قدرت‌نمایی بین‌المللی ایران، وارد می‌شود و با سخنش و سبک رفتار، لباس و... کل این هویت نرم‌افزاری غرب را به چالش می‌کشد.

سنگ‌تمام این روزنامه اصولگرا برای جمیله علم‌الهدی؛ غرب را به چالش کشید
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۹:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه همشهری به دفاع از عملکرد جمیله علم‌الهدی در سفر به آمریکای لاتین پرداخت و نوشت او با قدرت‌نمایی بین‌‌المللی غرب را به چالش کشید.

به گزارش همشهری، حضور قدرتمند جمیله علم‌الهدی در جریان این سفر (سفر رییسی به آمریکای لاتین) به مذاق رسانه‌های دشمن خوش نیامد و سبب شکل‌گیری هجوم رسانه‌ای به همسر رئیس‌جمهور شد، اما علم‌الهدی چه گفته بود که خشم دشمنان ایران را به‌ دنبال داشت؟ پاسخ به این سوال را از یک ‌سو باید در بروز نشانه‌های « زن ایرانی» در همسر رئیس‌جمهور و از سوی دیگر در موضوع‌های مطرح شده از سوی او جست‌وجو کرد. انجام برنامه‌های دیپلماتیک در جریان سفر رئیس‌جمهور به آمریکای ‌لاتین به‌عنوان یک زن تحصیلکرده باحجاب همراه با حضور قدرتمند اجتماعی و همچنین عیان‌کردن پشت‌ پرده رویکردهای ضد زن غرب و دفاع از هویت زن ایرانی، سبب شد دشمنان رویکرد هجوم رسانه‌ای را در قبال جمیله علم‌الهدی پیگیری کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: چرایی این حجم از عملیات رسانه‌ای دشمن حول سخنان و حتی سبک رفتار و پوشش خانم علم‌الهدی برای‌تان سؤال نشد؟ گویا یک ضلع از قدرت‌نمایی رئیسی که به تعبیر نماینده جمهوری‌خواه مجلس آمریکا، نشانه‌ای دیگر از شکست آمریکا به‌حساب می‌آید، همین حضور خانم علم‌الهدی بوده ‌است. این را از نوع هجوم رسانه‌های دشمن می‌توان متوجه شد؛ اما واقعا چرا؟ جمیله علم‌الهدی در یک قدرت‌نمایی بین‌المللی ایران، وارد می‌شود و با سخنش و سبک رفتار، لباس و... کل این هویت نرم‌افزاری غرب را به چالش می‌کشد. یک‌بار دیگر به مصاحبه او توجه کنید؛ ببینید چه پروژه‌ای را پیش می‌برد، این حضور برای نابودکردن اثر ترویجی اغتشاشات با شعار زنانه در دنیا مؤثر است. جنبش زن، زندگی، آزادی، بنا بود در جهان سخن پرقدرت ایران را در مقابل تمدن مدرن خراب کند. اثر رسانه‌ای آن در خارج از ایران به همین دلیل مهم بود که تکمیل‌کننده پروژه عنکبوت مقدس بود؛ پروژه لکه‌دار کردن سخن نوی ایران و انتسابش به قطب دیگری که غرب می‌پسندید ایران به آن منتسب شود. حضور زنان ایرانی با همین نرم‌افزار فکری از این جهت بسیار مهم است و «زدن به خال».