شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#عربستان

اسپوتنیک به نقل از منابع سعودی:سفر بن فرحان به تهران در جهت تقویت روابط دوجانبه است/ احتمال افتتاح سفارت ریاض در این سفر

اسپوتنیک به نقل از منابع سعودی:سفر بن فرحان به تهران در جهت تقویت روابط دوجانبه است/ احتمال افتتاح سفارت ریاض در این سفر

ایرنا نوشت: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع سعودی آگاه سفر کنونی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به ایران را در راستای تقویت بیشتر روابط دو کشور توصیف کرد.

این منابع سعودی آگاه که خبرگزاری اسپوتنیک به نام آنها اشاره ای نکرد، به این خبرگزاری گفتند: دیدار فیصل بن فرحان از ایران شاهد تقویت بیشتر روابط دو کشور خواهد بود.

این منابع افزودند: این سفر که اولین سفر در نوع خود از یک دهه تاکنون به شمار می رود، ممکن است شامل افتتاح سفارت عربستان باشد.

وزیر امور خارجه سعودی امروز شنبه برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.

در جریان سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود بعد از ظهر امروز (شنبه) دیدار کردند.

این سومین دیدار میان وزرای امور خارجه ایران و عربستان پس از احیای روابط دوجانبه و اولین سفر وزیر خارجه عربستان به ایران است.

قرار است هیات‌های مذاکره کننده ایرانی و سعودی در خصوص مسائل مهم دوجانبه، گسترش مناسبات و همکاری های فی مابین و البته مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر داشته و سپس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کنند.