شهر خبر

موضوع ایران سران تل‌آویو را به جان هم انداخت

موضوع ایران سران تل‌آویو را به جان هم انداخت

ایرنا نوشت: مذاکرات ایران با غرب برای رفع تحریم‌ها موجب تشدید تنش بین سران رژیم صهیونیستی شد و هر کدام طرف دیگر را مسئول شکست در این پرونده اعلام کردند.

 روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از درگیری لفظی بین «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» رهبر ائتلاف حاکم درباره برنامه هسته ای ایران خبر داد و نوشت: لاپید، نتانیاهو را درباره ممانعت نکردن از نزدیک شدن تهران و واشنگتن به توافق سرزنش کرد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از لاپید نوشت: ایران و آمریکا در حال رسیدن به توافقی هستند که ما در دوره نخست‌وزیری خود مانع از انجام آن شدیم.

وی افزود: به خاطر مطرح کردن «لایحه تغییرات قضائی»، نتانیاهو نتوانسته روی دولت بایدن به اندازه کافی اعمال نفوذ کند.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی گفت: لازم است نتانیاهو لایحه تغییرات قضائی را لغو و هرکاری برای متوقف کردن ایران انجام دهد.

لاپیدبر حمایت ائتلاف مخالفان از تلاش نتانیاهو برای توقف مذاکرات هسته ای ایران تاکید کرد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز در پاسخ به لاپید در بیانیه ای اعلام کرد: نتانیاهو کسی است که باعث شد آمریکا (در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ) از توافق هسته ای ایران خارج شود و باز هم مانع از بازگشت مجدد واشنگتن به این توافق خواهد شد.

حزب نتانیاهو خطاب به نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی ائتلاف مخالفان این رژیم نوشت: لاپید نمی تواند از سیاست کابینه نتانیاهو در قبال مذاکرات هسته ای ایران انتقاد کند، زیرا وی کسی است که از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های جهانی حمایت کرد و میدان گازی کاریش (در آب‌های سرزمینی لبنان) را مجانی به لبنان داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در تحلیلی نوشت: باوجود مخالفت لاپید و نتانیاهو با توافق هسته ای ایران، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه هر دو کلیات این توافق را قبول دارند و خواهند پذیرفت.

این رسانه صهیونیست به نقل از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز نوشت: چنین توافق هایی به خودی خود بد نیستند.

311311