شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تغییر ساعات کار

زمزمه‌های عقب نشینی دولت از تغییر ساعات کار بلند شد

دولت در مواجهه با گسترش انتقادات به مصوبه تغییر ساعات کاری چه سیاستی را در پیش می‌گیرد؟
زمزمه‌های عقب نشینی دولت از تغییر ساعات کار بلند شد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تغییر ساعات کاری کارمندان دستگاه ها و مراکز مختلف دولتی، زندگی آن ها را تحت الشعاع خود قرار داده و انتقاداتی را برانگیخته است.

برآوردهای اولیه بر این است که طرح مذکور اولا نتوانسته کارمندان و کارکنان واجد شرایط را با خود همسو و همراه کند و ثانیا دولتمردان نیز در اجرای این طرح دچار تشکیک و شبهه شده اند. این در حالی است که انتقادات از طرح مذکور همچنان ادامه دارد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و طراح تثبیت ساعت رسمی کشور، در گفت وگویی اظهار داشت: دولت در تغییر ساعت برای صرفه جویی در انرژی اشتباه عمل کرده است.

به گفته ادارات دولتی در ساعات 6 الی 8 صبح نه تنها ارباب رجوعی ندارند بلکه بازگشایی آن ها در این ساعات به افزایش مصرف انرژی می انجامد.

اما به تازگی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در واکنش به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری کشور به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ماموریت داده تا با همکاری وزارت نیرو انتقادات را بررسی و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح طرح تغییر ساعات کاری اتخاذ کنند.

البته پیش از این نیز میثم لطیفی رئیس سازمان اداری واستخدامی از ارسال لایحه ای از سوی دولت به مجلس برای کاهش ساعات اداری در شرایط خاص خبر داده بود.

مجموع اظهارات دولتمردان درحاشیه اجرای این طرح تلویحا از ناکارآمدی طرح مذکور نیز خبر می دهد. همچنان که از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون چندین مرتبه دستخوش تغییرات شده  اما هنوز زندگی آشفته کارمندان و کارکنان دولت را سروسامان نداده است.

در مرحله اول مقرر شده بود که ساعات کاری از ساعت 6 بامداد تا 13 منظور شود اما با توجه به مغایرت با نص صریح قانون مبنی بر انجام 44 ساعت کار در طول هفته، این تصمیم تغییر کرد و ساعات اداری به 6 بامداد تا 14:45 افزایش یافت.

البته اخبار و گزارشات دریافتحی حاکی است که قوای قضائیه و مقننه در اجرای این مصوبه همراهی کاملی ندارند و کارکنان دستگاه های دو قوه مطابق برنامه قبلی در محل کار خود حضور می یابند.

دستور اخیر مخبر را می توان گام جدیدی در احتمال عقب نشینی دولت از مصوبه خود قلمداد کرد.