شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپا#اتمی#بلاروس#پوتین

استقرار بمب‌های ویران‌کننده روسیه در بلاروس/متحد پوتین: روس‌ها از اروپا فرار کنند!

استقرار بمب‌های ویران‌کننده روسیه در بلاروس/متحد پوتین: روس‌ها از اروپا فرار کنند!

ولادیمیر پوتین در همایش بین المللی سنت پترزبورگ تایید کرد که اولین محموله کلاهک های اتمی تاکتیکی این کشور به بلاروس منتقل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، لوکاشنکو در تلویزیون دولتی روسیه گفت: «بمب های روسیه از بمب‌هایی که در هیروشیما و ناکازاکی انداخته شده‌اند سه برابر قوی‌تر هستند» - شهرهای ژاپنی که در جنگ جهانی دوم پودر شدند.

استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اولین اقدام مسکو در ارسال این کلاهک‌ها به خارج از خاک روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. تسلیحاتی با بردی کوتاه‌تر و کم‌قدرت‌تر نسبت به دیگر سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال برخی معتقدند که هنوز مدرکی از ارسال این سلاح ها به بلاروس در دسترس نیست.

با این حال این اقدام روسیه نگرانی از تشدید و گسترش درگیری‌ها در اوکراین را افزایش داد.

ایالات متحده از تصمیم پوتین انتقاد اما اعلام کرد که قصد ندارد موضع خود را در قبال سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک (راهبردی) تغییر دهد.

پیش تر رئیس جمهوری روسیه از آغاز حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ اشاره کرد که در صورت نیاز از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده خواهد کرد.

سلاح‌های «تاکتیکی» می‌توانند خسارات زیادی به بار آورند، اما قدرت تخریب آنها محدودتر از سلاح‌های هسته‌ای «استراتژیک» است.

یکی از متحدان ارشد ولادیمیر پوتین تاکید کرده است که روس‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند باید از اهداف احتمالی حمله هسته‌ای در غرب فرار کنند.

پروفسور سرگئی کاراگانوف به شدت خواستار استفاده از سلاح های هسته ای برای شکست دادن "اراده غرب" در حمایت از اوکراین شده است.

کاراگانوف، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی، گفت کرملین باید به مهاجران روس بگوید که اهداف احتمالی حمله هسته‌ای را تخلیه کنند تا تاکتیک‌های ترساندن را افزایش دهند.

استقرار بمب‌های ویران‌کننده روسیه در بلاروس/متحد پوتین: روس‌ها از اروپا فرار کنند!
سرگئی کاراگانوف

او این ادعا را مطرح کرد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه غرب می‌تواند بشریت را از خرابه‌های رادیواکتیو آرماگدون اتمی در مقیاس کامل نجات دهد.

کاراگانف معتقد است پوتین باید اطمینان حاصل کند که "اراده غرب برای تحریک و حمایت از حکومت کی یف شکسته شده است".

وی افزود: ضروری است که غرب صرفاً «عقب نشینی کند» و مانع از حرکت روسیه و جهان به جلو نشود.

این کارشناس علوم سیاسی از رژیم پوتین می‌خواهد که لفاظی‌های هسته‌ای خود را افزایش دهد، اما اگر این امر غرب را از ارسال تسلیحات به اوکراین منصرف نکند، باید حملات هسته‌ای آغاز شود.

کاراگانف ۷۰ ساله افزود: دشمن باید بداند که برای جلوگیری از لغزش به سمت یک جنگ هسته‌ای جهانی، آماده حمله تلافی‌جویانه پیشگیرانه برای تمام تجاوزات فعلی و گذشته هستیم.

اما اگر آنها عقب ننشینند چه؟

کاراگانف می گوید: سپس روسیه باید گروهی از اهداف را در تعدادی از کشورها هدف قرار دهد تا کسانی را که عقل خود را از دست داده اند به هوش بیاورد.

"این یک انتخاب اخلاقی وحشتناک است - ما از سلاح های خدا استفاده می کنیم و خود را به ضررهای معنوی شدید محکوم می کنیم. اما اگر این کار انجام نشود، نه تنها روسیه ممکن است از بین برود، بلکه به احتمال زیاد، کل تمدن بشری به پایان خواهد رسید."

"ما باید این انتخاب را انجام دهیم."

۳۱۱۳۱۱