شهر خبر
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

گشایش‌های اقتصادی قابل ملاحظه در نتیجه دیپلماسی منطقه‌ای/ منابع ارزی مسدود شده آزاد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: گسترش روابط با کشور‌های همسایه و منطقه، گشایش‌های اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در پی داشت.

سید محمدرضا میرتاج الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: ما در شرایط فعلی شاهد افزایش درآمد‌های ارزی کشور هستیم و وضعیت منابع ارزی رو به بهبود است.

 

وی افزود: امروز شرایط بازرگانی ما به نحوی است که شاهد بهبود تراز تجاری کشور هستیم که رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از اقدامات مهمی که در ماه‌های اخیر انجام شد، گسترش روابط با کشور‌های همسایه و منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس بود که این گسترش روابط گشایش‌های اقتصادی قابل ملاحظه‌ای را به دنبال داشت.

 

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به بهبود وضعیت روابط ایران با کشور‌های مانند عربستان بسیاری از منابع ارزی ما آزاد شد و شاهد بازگشت منابع ارزی مسدود شده در تعدادی از کشور‌های منطقه بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه درآمد‌های نفتی نیز رشد ۸ درصدی را در ماه‌های اخیر شاهد هستیم، تاکید کرد: این‌ها همه شاخص‌هایی است که از بهبود شاخص‌های اقتصادی در کشور حکایت می‌کند.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در کنار این توفیقات و بهبود وضعیت منابع ارزی کشو، عده‌ای که منافع خود را در افزایش قیمت دلار در کشور می‌بینند و سعی می‌کنند تا با ایجاد التهاب، بازار ارز را دچار تلاطم کنند و با قیمت گذاری‌های غیر واقعی مسبب بالا رفتن قیمت ارز در کشور می‌شوند که نمونه‌هایی از آن را می‌توان در نرخ‌سازی‌های غیر واقعی در بازار‌های خارج از کشور برای افزایش قیمت ارز در ایران اشاره کرد.