شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#پیش‌بینی#وضعیت#بورس#هفته#جاری

پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته جاری

پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته جاری

معامله‌گران در شرایطی به استقبال اولین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۲ روز معاملاتی انتهای هفته قبل شاخص روند صعودی داشته و در روز چهارشنبه نیز رشد ۲۶ هزار و ۹۳۷ واحدی را ثبت کرد.

معامله‌گران در شرایطی به استقبال اولین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 2 روز معاملاتی انتهای هفته قبل شاخص روند صعودی داشته و در روز چهارشنبه نیز رشد 26 هزار و 937 واحدی را ثبت کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 478 نماد رشد قیمت داشتند و 194 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 71 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت سهام

طی معاملات هفته اخیر، سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) با 31.65 درصد بیشترین رشد قیمت هفته را به ثبت رساند. سهام شرکت الماس حکمت ایرانیان (والماس) با 27.5 درصد رشد قیمت در جایگاه دوم ایستاد و سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان(غگلپا) با 25.4 درصد سومین رشد قیمت هفته را به ثبت رساند. سهام شرکت‌های بانک شهر(وشهر) و نوش پونه مشهد(غپونه) و کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

پیش بینی  بورس  امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال اولین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 2 روز معاملاتی انتهای هفته قبل شاخص روند صعودی داشته و در روز چهارشنبه نیز رشد 26 هزار و 937 واحدی را ثبت کرد.

مسئله قابل توجه در تأثیر این خبر بر معاملات سهامی امروز، این است که خبر توافق تأثیر کوتاه مدت سنگینی بر معاملات خواهد داشت؛ در حالی که با توجه به محدودیت‌های استفاده از این منابع، در صورت نهایی شدن توافق، پول‌های آزاد شده اثر بلند مدت سبک‌تری بر ارزش سهم‌های بازار سرمایه می گذارد. با توجه به شرایط روانی بازار در هفته‌های گذشته و جو حاکم بر معاملات؛ پیش‌بینی می‌شود در کوتاه مدت (معاملات امروز و فردا) دوگانگی معاملاتی سهم‌ها و صنایع دلاری و ریالی افزایش پیدا کند؛ صف‌های خرید و فروش سهام و مخصوصاً صفوف فروش افزایش یابند و  ارزش معاملات  خرد نیز اندکی رشد کند و جریان  پول حقیقی  نیز به سمت خروج از  بازار سهام  حرکت کند. در میان مدت اما احتمالا  بازار سهام  به سمت رکود معاملاتی حرکت خواهد کرد.