شهر خبر

هشدار سازمان هواشناسی برای ۵ استان/ هوای گرم کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وزش باد نسبتا شدید برای ۵ استان از افزایش نسبی دما و جو آرام در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش‌های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش بینی شده است.

سه‌شنبه آینده نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی 5 روز آینده در برخی مناطق شرق، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: شنبه 1402/03/27

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1402/03/27: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.