شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان

ایران پیشنهاد نفتی عربستان را رد کرد

ایران پیشنهاد نفتی عربستان را رد کرد

نماینده ایران در اوپک با توجه به افزایش بهای سایر مواد خام و فرآورده‌های جهان صنعتی و مخازن مواد سوختنی که ازجمله اساسی‌ترین سرمایه‌گذاری کشورهای رو به توسعه و در حال رشد است تاکید کرد که امکان کاهش نرخ نفت خام وجود ندارد.

۲۷ خرداد ۱۳۵۳؛ دکتر جمشید آموزگار، نماینده ایران در چهلمین کنفرانس وزیران کشورهای عمده صادرکننده نفت جهان (اوپک) که در کیتو پایتخت اکوادور برگزار شد با ارائه دلایل کافی و تشریح شرایط مالی جهان و ارتباط بازار عرضه و تقاضا و همچنین ذکر خصلت‌های اقتصادی دنیای صنعتی غرب با پیشنهاد زکی یمانی، وزیر نفت عربستان سعودی مبنی‌بر کاهش قیمت نفت مخالفت کرد.

نماینده ایران در اوپک با توجه به افزایش بهای سایر مواد خام و فرآورده‌های جهان صنعتی و مخازن مواد سوختنی که ازجمله اساسی‌ترین سرمایه‌گذاری کشورهای رو به توسعه و در حال رشد است تاکید کرد که امکان کاهش نرخ نفت خام وجود ندارد و به هیچ وجه نمی توان بهره‌وری مالکانه‌ای که شرکت‌های نفتی بین‌المللی به ممالک تولیدکننده نفت پرداخت می‌کنند، کاست.

روز گذشته همچنان که انتظار می‌رفت وزیران کشورهای صادرکننده نفت جهان درباره تعیین قیمت اعلام‌شده نفت خام برای سه ماهه سوم سال اخیر تصمیماتی اتخاذ کردند و علیرغم اختلاف عقاید نمایندگان 13 کشور عضو اوپک احتمالا بهای نفت تا سه ماه دیگر به میزان تعیین‌شده قبلی تثبیت خواهد شد.