شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#مذاکره

فداحسین ملکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری

به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، طالبان به حقابه هیرمند پایبند نیستند و در مذاکرات یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می‌زنند.

طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۲۱:۰۰:۱۱
اعتمادآنلاین |

فداحسین مالکی در رابطه با بیانیه 200 نماینده مجلس برای تامین حق ابه هیرمند، گفت: اهمیت این بیانیه در دو مساله است؛ حق آبه هیرمند یکی از قوانین بین المللی است بنابراین هر جریانی که در راس کشور افغانستان باشد حق ابه ایران را باید رعایت کند.

به گزارش شفقنا، مالکی گفت: همچنین مشکلاتی که در منطقه و سیستان و بلوچستان داریم مردم را به شدت متاثر کرده است که باید اقدامات سریع تری در این رابطه اتخاذ شود؛ اما طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می زند.

آقای مالکی بیان داشت: ما ابتدا مساله تامین حق آبه را در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کردیم و قرار شد این مساله توسط دستگاه های حاکمیتی پیگیری شود که خوشبختانه انجام شد و آقای رئیسی هم مواضع قاطعی در خصوص حق آبه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی هایی که در حال انجام است، امیدواریم طالبان بپذیرد که حق آبه ایران را پرداخت کند؛ اما خبرهایی که از وزارت امور خارجه داریم مبنی بر این واقعیت است که طالبان مجبور به پرداخت حق آبه ایران خواهد شد.