شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جمعه#اردبیل#امام جمعه#آیت الله

انتقادات تند امام جمعه اردبیل از دولتی‌ها / میوه آن قدر گران شده که طبقه پایین فقط حسرت نصیبشان می‌شود

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل از عملکرد دولت و ریخت و پاش‌های دولتی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»،  آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حادثه سیل اخیر در شهرستان گرمی خطاب به دولت گفت: در این حادثه سخنی با دولت دارم سیل باعث شکستن پل انجیرلو و قطع ارتباط بین گرمی و بیله سوار شد؛ از وزیر راه سوال می‌کنم آیا می‌دانید این راه، راه ترانزیتی است و روزانه ده‌ها ماشین‌های سنگین خارجی از این جاده تردد می‌کنند؟ آقای وزیر آیا می‌دانید که این جاده پایین‌ترین شرایط یک جاده ترانزیتی را هم ندارد! آقای وزیر آیا می‌دانید این جاده پیشانی کشور ما برای خارجی‌ها است ؟ آقای وزیر آیا می‌دانید وجود چنین جاده ترانزیتی از جهت آبروریزی در کشور نظیر ندارد؟ آقای وزیر آیا برای عزت کشور و غرور مقدس ملت با وجود این جاده  ارزش قائل هستید؟ آقای وزیر آیا می‌دانید اگر جاده، جاده استاندارد بود امکان نداشت پل با سیل نیم ساعت شکسته شود؟ آقای وزیر آیا از مقایسه جاده دو طرف توسط اتباع داخلی و خارجی خبر دارید؟

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: وزیر محترم در ستاد است و ما در صف طبعاً کسی که در ستاد است درد کسانی را که در صف هستند نمی‌تواند درک کند امیدواریم آقای وزیر با خروج از ساختمان وزارت و حضور در منطقه دستور تسریع در دوبانده شدن مسافت 68 کیلومتری گرمی و بیله سوار را صادر کنند.

وی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم با توجه به فرارسیدن موسم عید قربان و در مسیر جبران بخشی از قصوری که وزارت جهاد دو سال گذشته مرتکب شده اقدام به واردات دام زنده جهت تامین گوشت قرمز با قیمت مناسب نماید تا خانواده‌هایی که در طول سال قدرت خرید این محصول را ندارند در آستانه عید قربان حسرت آن را نداشته باشند و صد البته تدبیر دراز مدت برای برخورداری دائمی تمام اقشار لازم و ضروری است.

آیت الله عاملی گفت: میوه آنقدر گران شده که طبقه پایین از میوه فقط نگاه حسرت نصیبشان می‌شود در این حالت دولتی‌ها حق ندارند در جلسات خود انواع میوه‌ها را از بیت‌المال تهیه و از مردم فاصله بگیرند و هزینه بر بیت‌المال تحمیل کنند از امروز حداقل در استان ما نباید برای هیچ جلسه‌ای میوه خریده شود.

وی افزود: اخیراً یکی از ادارات دولتی یک نشست با مهمانان خارجی در تهران برگزار کرد سپس گزارش آن را در قالب یک کتاب بسیار نفیس با کاغذ بسیار بسیار گران قیمت و با جلد ویژه چاپ و به تمام مدیران استانی فرستادند هر کس این کتاب را می‌دید قطعاً از هزینه آن وحشت می‌کرد این کار جز تبلیغ خود مدیر ریاست طلب هیچ فایده دیگری نداشت .