شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#انرژی اتمی

تیراندازی نیروهای اوکراینی هیات آژانس اتمی به ریاست گروسی را متوقف کرد

تیراندازی نیروهای اوکراینی هیات آژانس اتمی به ریاست گروسی را متوقف کرد

ایرنا نوشت: «رنات کراچا» مشاور شرکت «روس انرگو اتم» روسیه گفت که در پی تیراندازی نیروهای اوکراینی حرکت هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، در حین بازگشت از زاپوریژیا متوقف شد.

به نقل از تاس، کراچا پنجشنبه شب گفت: اوکراین آتش‌ب را نقض کرد. همه چیز زمانی رخ داد که هیات آژانس به ریاست گروسی به مرز نزدیک شد.

وی با اشاره به اینکه گروسی و تیمش در حال بازگشت از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به سمت مناطق تحت کنترل اوکراین بودند، افزود: این اتفاق فقط تیراندازی نبود بلکه یک کشمکش تمام عیار بود. بنابراین آنها منتظر ماندند تا تیراندازی تمام شود

گزارشی درباره تلفات و جراحات احتمالی در جریان این اقدام منتشر نشده است.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پنجشنبه شب به رویترز گفت: کاروان آژانس متقف شد و صدای تیراندازی تا چند دقیقه به گوش می رسید. اما تیم آژانس با خطر فوری مواجه نشد.

وی افزود: آژانس اطلاعات دیگری درباره این اتفاق ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، گروسی پنجشنبه از نیروگاه برق اتمی زاپوریژیا در جنوب اوکراین بازدید کرد.

این بازدید در حالی انجام شد که تخریب یک سد در حوالی این نیروگاه و ضدحمله نیروهای اوکراینی علیه روسیه نگرانی‌هایی را درباره امنیت این نیروگاه ایجاد کرده است.

گروسی پنجشنبه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و درباره نگرانی‌ها در مورد نیروگاه زاپوریژیا رایزنی کرد.