شهر خبر

نیروهای چچن به منطقه مرزی روسیه با اوکراین اعزام شدند

نیروهای چچن به منطقه مرزی روسیه با اوکراین اعزام شدند

ایرنا نوشت: رمضان قدیروف رهبر چچن گفت که نیروهای چچنی برای جلوگیری از حملات «گروه‌های خرابکار اوکراینی» به منطقه مرزی «بلگورود» روسیه اعزام شده‌اند.

به نقل از رویترز، قدیروف پنجشنبه در تلگرام نوشت: ساکنان مناطق مجاور اوکراین آرامش داشته باشند. هر کسی به مرزهای ما نزدیک شود پاسخ برق‌آسایی دریافت خواهد کرد.

وی تایید کرد که گردان چچنی «زاپاد-احمد» به روستای مرزی «نختیفوکا» و یک پست مرزی در منطقه «گرایفورون» اعزام شده‌اند.

بلگورود ماه گذشته توسط گروه‌های پارتیزان روسی که حامی اوکراین هستند، هدف حمله قرار گرفت. کی‌یف دست داشتن در این حملات را رد کرد اما گفت که این مساله ناشی از حمله روسیه به اوکراین است.

کرملین اعلام کرد که استفاده شبه‌نظامیان طرفدار اوکراین از سخت‌افزار نظامی ساخت آمریکا، سندی بر دخالت فزاینده غرب در مناقشه اوکراین است.

قدیروف بهمن گذشته پیش‌بینی کرد که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی به پایان برسد.

قدیروف گفت که با اذعان کشورهای اروپایی به نادرست بودن مواضعشان، به زانو درآمدن غرب و وادار شدن کشورهای اروپایی به همکاری همه جانبه با فدراسیون روسیه، عملیات ویژه نظامی پیش از پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی افزود: برای این گزینه هیچ جایگزین نباید وجود داشته باشد و نخواهد بود.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

310310