شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی#قدیمی#قلعه#رئیسی#رایگان#دیدن#کنید!#+عکس

از قلعه رئیسی رایگان دیدن کنید! +عکس

یک شهر قدیمی در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد که دور تا دور آن را کوه‌های زاگرس احاطه کرده است.

خبرآنلاین نوشت: قلعه رئیسی یکی از شهرهای قدیمی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدمتی هزار و پانصد ساله در بخش چاروسا است که به دلیل گمنام و بکر بودن این منطقه تاکنون کمتر کسی از نزدیک این بنای تاریخی زیبا را به چشم دیده است.کاربری این بنای رها شده پایگاه نظامی و دفاعی بوده که بخشی از آن نیز قابلیت سکونت و زندگی داشته است. نام گذاری این قلعه نیز به دلیل احداث آن در شهری به همین عنوان است.

اگر به بازدید از بناهای تاریخی و نظامی علاقه دارید، بازدید از این بنای زیبا را از دست ندهید زیرا این قلعه یکی از بزرگترین قلعه‌های به جا مانده از دوران قاجار است. بنای قدیمی قلعه جزو قلعه های تاریخی و قدیمی کشور به شمار می آید که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این قلعه یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی در کل استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

هرچند امروزه قسمت اندکی از بنای قلعه رئیسی باقی مانده اما می توان دید که طبقه پایین قلعه رئیسی محلی برای ارائه خدمات بوده است به طوری که اتاق خدمه، انبارهای علوفه، مواد غذایی، اصطبل در این قسمت واقع شده است. طبقه بالا نیز در اختیار حاکم یا به قول اروپایی‌ها لُرد منطقه، خانواده او و اتاق های مخصوص دیده‌بانی و محافظان بوده است البته هم اکنون کسی در این قلعه سکونت ندارد اما هنوز در حیاط بزرگ قلعه تعدادی از اتاق ها باقی مانده است.

فاصله قلعه رئیسی با شهر یاسوج حدود ۲۸۵ کیلومتر است و در طول راه می‌توانید از تابلوهای راهنما بهره بگیرید. در مسیر بازدید قلعه از پل قلعه دختر مارون و رود مارون نیز عبور خواهید کرد.

رودخانه‌ی زیبایی در شهر قلعه رئیسی قرار دارد که آب شالیزارها و زمین‌های اطراف آن را تامین می‌کند. شالی و برنج‌ کاری تنها محدود به مناطق شمالی کشور نیست. در این شهر یکی از محصولاتی که از گذشته کشت می‌شود برنج است.

علاوه بر این آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از زیباترین آبشارهای رشته‌ای ایران است نیز در این شهر قرار گرفته است. 

لازم است بدانید برای بازدید از این قلعه تاریخی نیازی به تهیه بلیت یا پرداخت وجه مقد نیست بلکه بازدید از این قلعه رایگان است.در این محدوده قلعه های تاریخی دیگری مانند قلعه جلو، قلعه گراب و قلعه شوتارو نیز وجود دارد که به شما پیشنهاد می کنیم از آنها هم بازدید و عکاسی کنید.

باتوجه به اینکه قلعه‌رئیسی در دامنه کوه های زاگرس واقع شده و آب و هوایی کوهستانی دارد بهترین زمان سفر کردن به این منطقه فصل های بهار و تابستان است.

از قلعه رئیسی رایگان دیدن کنید! +عکس