شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قبال

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید:

سیاست واشینگتن در قبال ایران تغییر نکرده؛ بر محدودکردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران متمرکزیم

سخنگوی کاخ سفید با تاکید دوباره بر لزوم جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، گفت که واشنگتن همچنان بر محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه متمرکز است.

سیاست واشینگتن در قبال ایران تغییر نکرده؛ بر محدودکردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران متمرکزیم
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۰۹:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

کارین ژان-پی‌یر سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه بر ثابت و بدون تغییر بودن سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش فارس، ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا در حال گفتگو با ایران بوده و راه‌های ارتباطی دو طرف چیست، گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است».

طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های غربی گزارش‌های بی‌اساسی از مذاکرات بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر سر آنچه که یک توافق موقت درباره برنامه هسته‌ای خوانده، منتشر کردند که هم توسط تهران و هم واشنگتن قویاً تکذیب شد.

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی اما توضیح داد: «من فقط این را تکرار می‌کنم که سیاست ما در مورد ایران تغییر نکرده است. ما همچنان بر محدود کردن رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق فشار، هماهنگی نزدیک با متحدانمان و کاهش تنش در منطقه متمرکز هستیم».

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «این شامل مطمئن شدن از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند نیز می‌شود. ما در دو سال گذشته در مدیریت این مورد ثابت بوده‌ایم. بنابراین ما همیشه فعالیت‌های غنی‌سازی ایران را از نزدیک رصد خواهیم کرد».

ژان-پی‌یر با بیان اینکه واشنگتن دیپلماسی را با ایران ترجیح می‌دهد، گفت که این چیزی است که هم وزارت خارجه آمریکا و هم رئیس جمهور این کشور بر آن تاکید دارند.

وی همچنین مدعی شد: «ولی ما در حال آماده شدن هستیم، در هماهنگی کامل با شرکا و متحدان خود برای همه گزینه‌ها و موارد احتمالی آماده می‌شویم. این [سیاست] نیز تغییری نکرده است».