شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##شرکت#طرح#کالابرگ#الکترونیکی#اختیاری#است

شرکت در طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه در طرح کالابرگ الکترونیک برای خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد، از پیوستن بیش از ۷۰ هزار فروشگاه به این طرح خبر داد.

«علیرضا عسگریان» اظهار داشت: از زمان اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از ۱۳ خرداد ماه تا کنون ۲۰ هزار فروشگاه دیگر به این طرح پیوستند.

وی افزود: اکنون تعداد فروشگاه‌ها در سراسر کشور از مرز ۷۰ هزار عبور کرده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی عنوان کرد: در همه این فروشگاه‌ها بارکدخوان نصب و آموزش‌های لازم جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ارائه شده است.

طرح کالابرگ الکترونیکی اجباری نیست

شرایط استفاده از افزایش ٢٠ درصدی، افزایش اعتبار یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

در صورتی که ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر را کالا خرید کنند مشمول افزایش ۸۰ هزار تومانی به ازای هر نفر خواهند شد.

عسگریان گفت: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است گفت: درصورتی که خانواده‌ها کالا خرید نکنند می‌توانند همزمان با واریز نقدی یارانه، اقدام به برداشت وجه نقد کنند ضمن اینکه یارانه نیز حذف نخواهد شد.