شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا#خروج#سرمایه‌گذاران#بازار#طلا

خروج سرمایه‌گذاران از بازار طلا

خروج سرمایه‌گذاران از بازار طلا

درک این که فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را برای باقی سال جاری کاهش دهد، اخیراً شاهد خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار طلا بوده است.

بازار طلا کاهش هفتگی خود را پیش از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره افزایش داد، زیرا بازارها انتظار دارند روز چهارشنبه فدرال رزرو نرخ بهره را دوباره افزایش دهد.

بهای هر اونس طلا با 18 دلار کاهش به 1946 دلار رسید.

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه مه ۴ درصد افزایش یافت که کمترین افزایش سالانه آن در بیش از دو سال گذشته است اما بسیار بیشتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو باقی ماند. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ۱۲ ماه منتهی به ماه مه، ۵.۳ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد فشارهای قیمت همچنان قوی هستند.
 
روز سه‌شنبه، طلا شاهد کاهش دو رقمی قیمت بود و طلای آتی طلای کامکس آگوست آخرین بار با 13.40 دلار کاهش با 1956.30 دلار در هر اونس معامله شد.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY securities گفت: فدرال رزرو، اگرچه ممکن است در این جلسه توقف کند اما مطمئناً برای آینده قابل پیش‌بینی (با توجه به عدد تورم) جهت سختگیرانه ای را خواهد داشت. بر اساس ابزار Fedwatch CME، انتظارات فدرال رزرو برای حفظ نرخ هدف خود در محدوده ۵ درصد تا ۵.۲۵ درصد در حال حاضر ۹۵.۴ درصد است.

بر اساس گزارش رویترز، درک این که فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را برای باقی سال جاری کاهش دهد، اخیراً شاهد خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار طلا بوده است.

در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر عموماً بر جذابیت دارایی بدون بازده تاثیر می‌گذارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۳.۸۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۷۹.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۶۳ دلار و ۳۶ سنت رسید.