شهر خبر

سهراب پورناظری: در فضای کنونی ایران هیچ چیز مهم‌تر از آشتی ملی نیست

سهراب پورناظری: در فضای کنونی ایران هیچ چیز مهم‌تر از آشتی ملی نیست

ایسنا نوشت: نشست رسانه‌ای کنسرت مشترک سهراب پورناظری (آهنگساز و نوازنده) و علی قمصری (آهنگساز و نوازنده تنبور) عصر چهارشنبه (بیست و چهارم خرداد ماه) در کاخ موزه سعدآباد تهران برگزار شد.

سهراب پورناظری، علی قمصری و رضا موسوی کارگردان هنری و رضا امامی مدیر شرکت اسپانسر، جزییات تازه‌ترین پروژه مشترک موسیقایی خود با عنوان «در هوای بی‌چگونگی» را تشریح کردند.

سهراب پورناظری در ابتدای این نشست خبری بیان کرد: به اعتقاد من در فضای کنونی ایران هیچ چیزی مهم‌تر از یک آشتی ملی نیست. به همین جهت ما سعی کردیم برای این آشتی از خودمان شروع کنیم. شرایطی که در من و علی قمصری وجود داشت و این انگیزه به قدری برای ما زیاد است که می‌توانیم بخشی از نمایندگی موسیقی ایرانی و مقامی را به دوش بکشیم. امیدوارم این حجم از تفاهم بتواند برای نسل آینده ما نقش ایفا کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه من در بخش عمده‌ای از پیشکسوتان روحیه آشتی و وحدت بخشی را ندیدم و همیشه هم این را اعلام کردم اما امیدوارم در این پروژه که همه «ما» شدیم شرایطی فراهم شود که موضوع آشتی ملی شروع خوبی برای موسیقی ایرانی ما باشد. در سال‌هایی که ما نوجوان بودیم موسیقی ایرانی مخاطب بیشتری داشت اما اکنون شرایط فرق کرده و ما باید سعی کنیم به سهم خودمان این شمع را فروزان کنیم.

پورناظری درباره دیگر جزییات کنسرت مشترک خود با علی قمصری توضیح داد: ما در بخش اول تک‌نوازی سه تار را داریم. سپس دونوازی ساز دیوان را داریم و در نهایت موسیقی با تار و کمانچه به پایان می‌رسد؛ البته در بخش‌های مختلف دوستان هنرمند دیگری هم در حوزه نوازندگی و هم در حوزه پرفورمنس با ما فعالیت‌هایی دارند که بخش پرفورمنس را رضا موسوی به عهده دارد.

علی قمصری نیز در ادامه این نشست گفت: برای من هم باعث افتخار است که بعد از سال‌ها دوباره این شانس را پیدا کردم تا با سهراب پورناظری عزیز همدل و هم قسم کارهایی را انجام دهیم. من امیدوارم به واسطه همراهی رضا موسوی و حامی پروژه، شرمنده مردم نشویم. مخاطبانی که در این چند روز واقعاً ما را شرمنده خود کردند.

تکمیل می‌شود.

۵۷۵۷