شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##کرملین:#چند#کشور#انفجار#لوله#«نورد#استریم»#دست#داشتند

کرملین: یک یا چند کشور در انفجار خط لوله «نورد استریم» دست داشتند

کرملین: یک یا چند کشور در انفجار خط لوله «نورد استریم» دست داشتند

ایسنا نوشت: کاخ کرملین اعلام کرد که یک یا شاید چند کشور خط لوله «نورد استریم» را منفجر کردند.

کاخ کرملین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در انفجار خط لوله نورد استریم یک کشور (اوکراین) یا چه بسا چند کشور (متحدان غربی) دست داشتند».

در ادامه بیانیه آمده که «حسن نیت روسیه در مورد قرارداد غلات برای همیشه نیست و ممکن است از این توافق بعد از پایان مدت زمانش، خارج شویم».

ریاست جمهوری روسیه تأکید کرد که «به تغییر وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین فکر نمی‌کنم».

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که سازمان سیا ژوئن سال گذشته اطلاعاتی را از طرف یک سرویس اطلاعاتی اروپایی مبنی بر این دریافت کرده بود که یک تیم شش نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد انجام خرابکاری در خط لوله‌های گازی نورد استریم را دارند.

این روزنامه گزارش کرد که دولت ایالات متحده از یک متحد نزدیک خود متوجه شده که ارتش اوکراین یک حمله مخفیانه به خطوط لوله مذکور را طراحی کرده است.

در همین رابطه، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: سازمان سیا پس از دریافت اطلاعاتی درباره نقشه اوکراین برای تخریب خط لوله گازی نورد استریم، تابستان گذشته به کی‌یف نسبت به حمله به این خط لوله گازی مهم میان روسیه و اروپا هشدار داده بود.

از سوی دیگر، چین در واکنش به گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ماه‌ها پیش از این حمله به خط لوله انتقال گاز نورد استریم، از آن آگاه بوده‌اند، اعلام کرد: واشنگتن باید آنچه را که درباره حمله سال گذشته به این خطوط لوله گاز طبیعی می‌داند، فاش کند.

310310