شهر خبر

خانه‌های مطبوعات حامی اصحاب رسانه باشند

خانه‌های مطبوعات حامی اصحاب رسانه باشند

ایرنا نوشت: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها و اصحاب رسانه نیاز به حمایت نهادهای صنفی از جنس خود دارند و از این جهت خانه‌های مطبوعات می‌توانند بیش از پیش حامی اصحاب رسانه و پیگیر مطالبات آنان باشد.

فرشاد مهدی‌پور در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور که با حضور ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و معاونین او در محل معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد، ضمن اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از همه تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای رسانه‌ای، بر لزوم تلاش جدی‌تر خانه‌های مطبوعات در جهت احقاق حقوق رسانه‌ها و اصحاب رسانه تاکید کرد.

معاون امور مطبوعاتی با بیان اینکه وجود یک خانه مطبوعات مطلوب با شرح وظایفی که در اساسنامه آمده است، به میزان توانمندی اعضا و مدیران آن بر می‌گردد، به بیان ویژگی‌های یک خانه مطبوعات قوی و مؤثر پرداخت و اظهار داشت: مؤلفه مهم در موفقیت یک تشکل صنفی رسانه‌ای، تلاش جدی برای ارتقای جایگاه حرفه‌ای و منزلت اجتماعی رسانه و اهالی رسانه است که این مهم در سایه همدلی و هبستگی اصحاب رسانه و همراهی آنان میسر می‌شود.

مهدی پور با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفیِ رسانه‌های استانی، بر لزوم تقویت ابعاد محتوایی این تشکل رسانه‌ای تاکید کرد.

در بخش دیگر این نشست، برخی اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور، ضمن تشریح مسائل و مشکلاتِ موجود به بیان نکات و پیشنهادات خود برای بهبودِ امور پرداختند.

۵۷۵۷