شهر خبر

بیش از ۳۱۱ هزار نسخه کتاب در راه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است

بیش از ۳۱۱ هزار نسخه کتاب در راه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است

با هدف غنی سازی منابع کتابخانه ای بسته های نورسیده های ۶۴ تا ۷۱ حاوی بیش از ۳۱۱ هزار نسخه کتاب در حال ارسال به کتابخانه های عمومی سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با پیگیری اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌ها، بسته‌های نورسیده‌های ۶۴، ۶۵، ۶۶، ۶۷، ۶۸، ۶۹، ۷۰ و ۷۱ حاوی ۳۱۱۷۰۰ نسخه کتاب به منظور غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌های عمومی و پاسخگویی به نیاز مخاطب، در حال ارسال به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است.

بسته نورسیده‌ ۶۴ حاوی ۶۲ عنوان کتاب در ۷۹۲۰۰ نسخه، از ۴۲ ناشر از جمله ارجمند، اطراف، امیرکبیر، پنگوئن، کتابک، گام، نسیم حیات، خریداری و به ۱۱۰۰ باب کتابخانه اصلی ارسال شد. «بیماری‌های کودکان»، «خودآموز جامع کار با چرم»، «آشپزی غذاهای مدیترانه‌ای»، «بن سای»، مجموعه ۱۰ جلدی «چرخ و فلک»، «دعا برای حیوانات و درختان»، «دویدن در خیابان‌های پکن»، «زمان لرزه» و مجموعه ۲ جلدی «خاطرات خون‌آشام» برخی از عناوین این بسته است.

همچنین بسته نورسیده‌ ۶۵ حاوی ۲۵ عنوان کتاب در ۱۲۵۰۰ نسخه، از ۸ ناشر از جمله افق، چشمه، شاهد، نیستان، کوله پشتی و میزان خریداری و به ۵۰۰ باب کتابخانه اصلی ارسال شد. «رساله مصور جانبازان»، «جادوی معماها»، «اشعار ولایی حزین لاهیجی»، «آرتور شنیتسلر» و «دوره مقدماتی حقوق مدنی» برخی از عناوین این بسته است.

در بسته‌های نورسیده ۶۶، ۶۷، ۶۸ و ۶۹، ۱۸۳ عنوان کتاب در ۹۱ هزار نسخه از ۹۰ ناشر از جمله هرمس، ذکر، سایان، کتابستان معرفت، فرهنگ جاوید، هنوز، اسم و... خریداری و به ۵۰۰ باب از کتابخانه‌های اصلی استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال شد. «داستان زندگی پیامبران»، «دانشنامه مصور در اعماق زمین»، مجموعه ۲ جلدی «بینوایان»، «کیمیا پرورده حرم مولانا»، «آسم»، «کمردرد»، «آناتومی داستان»، «میخواهم با تو باشم»، «در اسارت زمان»، «شهر ممنوعه»، «جاده جنگ»، «حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی» و «خودآموز تصویری Adobe InDesign cc 2018» برخی از عناوین این بسته‌ها است.

بسته نورسیده ۷۰ حاوی ۳۷ عنوان کتاب در ۲۲ هزار نسخه از ۲۰ ناشر از جمله خوب، روزنامه ایران، سوره مهر، شادان، علمی و فرهنگی، قطره، ققنوس، کتاب پارسه، نشر شهر، نیماژ، نیلوفر و... خریداری و به ۶۱۰ باب از کتابخانه‌های اصلی استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ و متوسط ارسال شد. «خمیر ترش»، «هتل دولاک»، «عطر قالی»، «باران تمشک»، «روزگار بی عیب و نقص» و «نیوتن زیر درخت گردو» برخی از عناوین این بسته است.

بسته نورسیده ۷۱ به مناسبت دهه کرامت و با تمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان تهیه شده که حاوی ۳۲ عنوان کتاب در ۱۰۷ هزار نسخه است. این منابع از ۱۶ ناشر از جمله ابن‌سینا، پیکان، راه یار، صابرین، صاد، قدیانی، محراب قلم و مدرسه خریداری و به ۳۵۰۰ باب از کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی ارسال شد. مجموعه ۱۳ جلدی «قصه‌های آدم برفی»، «۲۸ قصه از مصیبت‌نامه عطار»، «افسانه‌های جزیره کبوتران»، «نوربرت خرگردن»، «گلستانه»، «دردسرهای آقا جون» و «بینادل» برخی از عناوین این بسته است.