شهر خبر

وزیر آموزش و پرورش : حرفی که در باره دربی زدم اشتباهی کم خطر بود/ با یک مصاحبه قضاوتم نکنید

رضامراد صحرایی در واکنش به بازتاب سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی «دربی» که گفته بود «در مورد آن فعلا تصمیم نگرفته‌ام»، اظهار کرد: معلم‌ها وقتی وارد کلاس جدیدی می‌شوند گاهی همان روز اول ممکن است نتوانند با آن بچه‌ها ارتباط برقرار کنند. آن روز، روز اول حضورم در دولت بود و با خبرنگاران مواجه شدم و بحث‌هایی کردیم.

وی یادآور شد: یکی از سوالات خبرنگاران در آن روز این بود که امتحان روز شنبه که بین‌التعطیلین است را تعطیل می‌کنید یا خیر؟ که من گفتم تصمیم نگرفته‌ام و بحث‌های دیگری کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مطمئن نیستم اما تا جایی که یادم هست آن موقع یک جوانی پشت دوربین مرتب به من می‌گفت که «آقای صحرایی بیا دربی، چون شما وزیر جوانی هستید و خوب هست که حضور داشته باشید» و ذهن من درگیر آن حرف بود که آن لغزش زبانی از زبان من افتاد.

صحرایی افزود: نمی‌شود یک معلم با سی و چند سال سابقه را با یک لغزش زبانی قضاوت کرد. الحمدالله لغزش من، لغزش کم خطری بوده و هیچ خطری برای کسی نداشته است ولی به نظرم این یک چیز طبیعی بود و به همان اندازه طبیعی باید با آن برخورد می‌شد.

وی با بیان اینکه اکنون ما تصمیمات زیادی گرفته‌ایم و شهرآوردها را نیز حتما شرکت می کنیم، گفت: ما در دوره نوجوانی و جوانی خود طرفدار تیم‌هایی نیز بوده‌ایم اما وقتی که وزیر می‌شوید باید به کارهای مهم‌تر بپردازید.