شهر خبر

جریمه ۱۰۲ میلیاردی ۵ شرکت هواپیمایی

جریمه ۱۰۲ میلیاردی ۵ شرکت هواپیمایی

رئیس شعب ملی و مهم تعزیرات حکومتی از جریمه ۱۰۲ میلیارد تومانی ۵ شرکت هواپیمایی خبر داد.

به گزارش تیترکوتاه؛ یوزباشی رئیس شعب ملی و مهم تعزیرات حکومتی، درباره جزئیات صدور حکم قطعی مجازات برای شرکت‌های هواپیمایی متخلف گفت: با توجه به نرخ اعلام شده قیمت بلیت هواپیما، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بالاتر از نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشور اقدام به فروش بلیت کردند که این شرکت‌ها به سازمان تعزیرات معرفی شدند. مراحل رسیدگی بهاین پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی و تجدیدنظرانجام پذیرفت و در نهایت تا به امروز ۵ تا از این شرکت‌ها رای قطعی صادر شده و دو شرکت دیگر هم در شرف رسیدگی و صدور تصمیم نهایی هستند.

وی ادامه داد: در این پرونده‌ها بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان جزای نقدی برای شرکت‌ها رای صادر شده و منقول نمودن پروانه واحد هر کدام از واحد‌ها به تخلف اول و همچنین برخی از شرکت‌ها هم نصب پارچه به عنوان گرانفروش موضوع احکام شان بوده است. تخلف شرکت‌های هواپیمایی کارون، پارس، ساها، وارش و کاسپین قطعی شده است.

یوزباشی بیان کرد: شرکت‌های هواپیماییحتماً باید نرخ‌هایی که مراجع قانونی ابلاغ کردند رارعایت کنند در صورت تکرارقطعاً مجازات‌های سنگین تریدر دستور کار خواهد بود. این احکام جهت اجرا ارسال می‌شود وظرف مهلت قانونی ده روزه باید نسبت به اجرای حکم اقدام کنند.
 
رئیس شعب ملی و مهم تعزیرات حکومتی همچنین از جریمه۷۰ میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی کاسپین خبر داد.
گفتنی است شرکت هواپیمایی سا‌ها نیز با عدد ۱۹ میلیارد تومان در رتبه دوم جریمه‌های نقدی قرار گرفت.

انتهای پیام/