شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران ایرانی#تعداد#سرزمین#وحی#هزار#نفر#رسید

تعداد زائران ایرانی در سرزمین وحی به ۵۹ هزار نفر رسید

رییس ستاد مکرمه گفت: زایران کشورمان شرایط مطلوبی دارند و اقدامات براساس برنامه ریزی ها در حال انجام است.

غلامرضا رضایی درباره آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی گفت: کار انتقال زایران کشورمان که از سوم خرداد ماه آغاز شده ، همچنان ادامه دارد و تاکنون 259 پرواز به فرودگاههای مدینه منوره و جده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتقال زایران ایرانی از 21 ایستگاه پروازی انجام می گیرد، افزود: سهم انتقال زایران ایرانی به فرودگاه مدینه 178 پرواز و به فرودگاه جده 81 پرواز بوده است.

مدیر عملیات و رییس ستاد مکه مکرمه رییس با بیان اینکه پروازهای زایران به مدینه منوره از سوم خرداد ماه آغاز شده است گفت: پروازهای زایران به جده نیز از بامداد 13 خرداد ماه آغاز شده است و این پروازها تا زمان تعیین شده ادامه دارد و زایران مدینه قبل از فرودگاه مدینه و زایران مدینه بعد از فرودگاه جده وارد عربستان می شوند.

رضایی گفت: براساس آمار حدود 59هزار زایر کشورمان طی این بازه زمانی وارد عربستان شده اند که این رقم بیش از 67 درصد زایران کشورمان می باشند. وی افزود: براساس آمار مدنظر حدود 49 هزار نفر در مکه مکرمه حضور دارند و نزدیک به 10 هزار نفر نیز در مدینه النبی هستند که این با گذشت زمان بر تعداد زایران مکه مکرمه در روزهای آتی افزوده می شود .

رضایی در خصوص اقدامات واحد امداد و راهنمایی نیز توضیح داد: حدود 10 هزار و 500 راهنمایی و امداد به زایران صورت گرفته است ؛ همچنین 81 مورد اشیا مفقود شده گزارش شده که 68 مورد آن یافت شده است. وی شرایط عمومی زایران کشورمان را مطلوب دانست و تاکید کرد که بحمدالله همه اقدامات براساس برنامه ریزی ها و تدابیر اندیشیده پیش می رود.