شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#مرغ

تداوم عرضه مرغ به قیمت مصوب در میادین و فروشگاه‌ها

تداوم عرضه مرغ به قیمت مصوب در میادین و فروشگاه‌ها

ایسنا نوشت:مشاهدات حاکی از آن است که مرغ با نرخ مصوب و حتی کمتر در میادین و برخی فروشگاه عرضه می‌شود.

بر اساس مشاهدات میدانی مرغ با نرخ مصوب و حتی کمتر از این نرخ در میادین میوه و تره بار و برخی فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.گفتنی است چندی پیش وزارت جهادکشاورزی قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده را کیلویی ۷۳ هزار تومان تعیین کرد.

بنا بر مشاهدات در برخی از مغازه‌های فروش محصولات پروتئینی نیز این نرخ رعایت نمی‌شود و برخی از فروشندگان به ایسنا اعلام کردند که خودشان نیز با نرخ بالاتر مرغ خریداری کرده‌اند که البته با توجه به صحبت‌های مسوولان و تدابیری در این زمینه، مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

با این حال اما بنا بر وعده مسئولان و فعالان صنعت طیور تولید افزایش یافته و در روزهای آینده و حتی ماه‌های آینده بازار مرغ ساماندهی می‌شود و قیمت این محصول پروتئینی پرمصرف به تعادل می رسد.

سرپرست جهادکشاورزی نیز چندی پیش با اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه و نزدیک شدن آن به نرخ مصوب، از افزایش تولید مرغ در سه ماهه تابستان خبر داد و گفت که در خرداد ماه متوسط تولید مرغ حداقل ۱۸۵ هزار تن خواهد بود. در این ماه حدود ۵۰۰۰ تن مازاد تولید داریم. در تیرماه حدود ۱۹۳ هزار تن، در مردادماه ۱۹۵ هزار تن و در شهریورماه نیز ۲۰۰ هزار تن مرغ تولید خواهد شد.



۴۶۲۲۰