شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#تهران#حوزه
عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایبنا:

اقتصاد کشور نیازمند تعامل و ارتباط بین‌المللی است/ اقدام بانک مرکزی قابل توجه بود

عضو اتاق تهران گفت: اقتصاد کشور با توجه به شرایط کنونی نیازمند ایجاد تعامل و ارتباط بین المللی به ویژه در حوزه ارزی و بانکی است.

فرهاد فزونی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با مثبت ارزیابی کردن دستاورد‌های دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: فارغ از اینکه سفر رئیس کل بانک مرکزی و دیدار او با مقامات صندوق بین‌المللی پول، پس از سال‌ها صورت گرفته باید به اصل تعامل با نهاد‌های ببن المللی و کشور‌های مختلف تاکید کرد. مطمئنا ایجاد ارتباط با کشور‌های دنیا به ویژه در شرایط تحریم می‌تواند به نفع اقتصاد کشور و در نهایت به سود مردم باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در این حوزه قابل توجه است و باید تداوم و استمرار داشته باشد، ادامه داد: عدم تعامل و ارتباط با کشور‌های منطقه به هیچ‌وجه به نفع اقتصاد ما نیست و باید این حقیقت را پذیرفت که تداوم این روابط می‌تواند در جزئی‌ترین مسایل اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

این فعال اقتصادی افزود: امیدوارم نتایج و دستاورد‌های دیدار فرزین با رئیس صندوق بین المللی پول و به خصوص امکان دسترسی به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع ایران در این صندوق به اقتصاد کشور کمک کند. مطمئنا داشتن ارتباط با مجامع و نهاد‌های بین‌المللی مالی و برخورداری از منافع مشترک با کشور‌های مختلف می‌تواند در رشد و پویایی اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا کند.