شهر خبر

غالب کردن مربی و بازیکن ضعیف خارجی، یعنی خالی کردن جیب مردم

غالب کردن مربی و بازیکن ضعیف خارجی، یعنی خالی کردن جیب مردم

روزنامه جوان نوشت:مانور این روزهای استقلال روی گزینه خارجی یادآور تمجیدهای مدیران سابق پرسپولیس از بازیکنانی نظیر رافائل و دیکارمو است. بازیکنانی که در حد لیگ دسته ۳ فوتبال ایران نیز نبودند و با کارنامه‌ای ضعیف، اما نمایشی ویژه به جمع سرخپوشان پیوستند.

دست‌آخر، اما نه فقط هزینه‌ای گزاف روی دست پرسپولیس گذاشتند و رقمی نجومی به جیب زدند که این باشگاه را با محرومیت‌های مختلف از جمله کسر امتیاز از سوی فیفا مواجه کردند، آن‌هم تنها به این دلیل که هیچ نظارتی روی انتخاب‌های سراسر ایراد مدیران باشگاهی ایران وجود ندارد که اگر داشت تا به امروز میلیاردها دلاز از بیت‌المال حیف و میل ندانم‌کاری‌های آن‌ها نمی‌شد!
دست گذاشتن روی مربی خارجی کوچک‌ترین ایرادی ندارد. در تمام دنیا تیم‌ها با استفاده از تجربیات و دانش مربیان خارجی به دنبال کسب نتیجه هستند، اما در فوتبال ایران گاهی خارجی بودن شخص به خودی خود کافیست، حتی اگر سال‌ها خانه‌نشین بوده باشد و همین که روزی از کنار یک باشگاه اسم و رسم‌دار رد شده باشد کفایت می‌کند. اما آیا اگر اندکی نظارت بر این دست انتخاب‌ها بود، آقایان به اصطلاح مدیر می‌توانستند هر گزینه‌ای را به عنوان مربی و بازیکن به تیم‌ها قالب و به واسطه آن جیب مردم را خالی کنند؟ بی‌تردید بی‌توجهی به عملکرد مدیران است که باعث می‌شود امروز شاهد این نمایش‌های مضحک باشیم!

23302