شهر خبر

تصویری غریبانه از آرامگاه محمدرضا شجریان!

وضعیت آرامگاه استاد آواز ایران نشان میدهد که این آرامگاه که در گوشه‌ای از حیاط آرامگاه فردوسی قرار گرفته به بلندای نام شجریان نیست.

اعتمادآنلاین نوشت: تازه ترین تصویری که در روزهای گذشته  از آرامگاه محمدرضا شجریان این استاد آواز ایران ثبت شده ، بسیار غریب و دلگیر کننده است. ازاین حیث که هیچ خلاقیت هنری در طراحی مرقد او به کار گرفته نشده  و حتی مزار او با  آدم های معمولی هیچ فرقی نمی کند.

 وقتی  صحبت از برجسته ترین چهرهٔ موسیقی ایرانی می شود انتظار می رود به بزرگی نام او ، مزار او هم محترم باشد.

استاد بزرگوار  و عزیز در کنار آرامگاه فردوسی در شهر توس به خاک سپرده  و توس افتخار این را دارد که این استاد فرازانه و‌نگین هنری ایران را در آغوش بگیرد.

ولی متاسفانه شواهد نشان می دهد نحوه قرار گرفتن مزار شجریان ، نه تنها از کمترین ارزش و احترام برخوردار نبست که بر سر راه عابران قرار دارد و اگر کسی نداند شجریان در کدام قسمت آرامگاه فردوسی آرامیده ، چه بسا بر روی قبر او پا بگذارد و  بی اهمیت از روی مزار شجریان رد شود.

البته که روی قبر نوشته شده «محمدرضا شجریان؛ خاک پای مردم ایران»  و این گزاره ایمان قلبی شجریان هم بوده .خیلی هم خوب ، اما ازاین عبارت نباید تعبیر اشتباهی شود که آرامگاه این هنرمند بدون درنظر گرفتن جایگاه او بر سر راه عابران قرار بگیرد!   حتی دور آرامگاه او حفاظ یا نرده کشیده نشده است! 

حال چرا آرامگاه چنین بزرگ مردی  بر سر راه عابران قرار گرفته و حتی عاری از هرگونه ظرافت هنرمندی است خود پرسش است.

تصویر دلگیر از آرامگاه محمدرضا شجریان!