شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#کره شمالی#جدید#نفت

دوست نفتی جدید روسیه کیست؟

دوست نفتی جدید روسیه کیست؟

ایسنا: گزارشی که هفته جاری از سوی کمیته تحریم های سازمان ملل متحد منتشر شد، حاکی از آن است که روسیه ارسال فرآورده‌های نفتی پالایش شده به کره شمالی را در دسامبر سال ۲۰۲۲ ازسرگرفت و این صادرات در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کرده است. صادرات روسیه به کره شمالی در اکتبر سال ۲۰۲۰ متوقف شده بود اما روسیه از زمان ازسرگیری این صادرات، حدود ۶۷ هزار بشکه نفت ارسال کرده است.

ازسرگیری صادرات نفت روسیه به کره شمالی با افزایش همکاری بین دو کشور در ماه های اخیر، همزمان شده و نگرانیهای غربی‌ها نسبت به احتمال فرار دو کشور از تحریم‌ها را برانگیخته است. ارتباط بین دو کشور در فوریه سال ۲۰۲۰ که کره شمالی مرزهایش را به دلیل تهدید شیوع کووید ۱۹ بسته بود، متوقف شده بود.

آمریکا در ماه‌های اخیر کره شمالی را متهم کرده است سلاح و تجهیزات شامل گلوله و توپ به روسیه ارسال می‌کند اما کره شمالی این ادعاها را شایعات بی‌پایه و اساس خوانده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کره شمالی تحت رژیم تحریم های سازمان ملل متحد، اجازه دارد ۵۰۰ هزار بشکه نفت در سال وارد کند اما این کشور راه هایی برای دور زدن این تحریم‌ها پیدا کرده که شامل استفاده از روش انتقال کالا بین دو کشتی بوده است.