شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#معاون وزیر

انتقاد تند نماینده مجلس از معاون وزیر صمت/ به کسی که چندین پرونده قضایی دارد، مدام تریبون می‌دهند!

انتقاد تند نماینده مجلس از معاون وزیر صمت/ به کسی که چندین پرونده قضایی دارد، مدام تریبون می‌دهند!

رویداد 24 نوشت: سیداحمد رسولی نماینده مجلس انتقادات تندی علیه معاون وزیر صمت مطرح کرده و می‌گوید: او در بازرسی کل کشور تفهیم اتهام شده و پرونده‌اش به خاطر اخلال در روند تولید و اقتصاد کشور، با تغییر غیر قانونی ردیف گروه کالایی ۴ (کالاهائی که ورود آن به کشور ممنوع است) و واردات و هدررفت ارز کشور، بررسی شده است.

سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده توسط معاونت صنایع عمومی وزارت صمت علیه نمایندگان مجلس گفت: ابتدا باید از صداوسیما و شخص اقای جبلی گلایه کنم ما انتظار اینگونه برخوردی را نداشتیم. برای اولین بار در طول ادوار مجلس شورای اسلامی، رهبر انقلاب در سال اخر مجلس از نمایندگان بابت شجاعت و انقلابی عمل کردن تشکر کرد و تمام نمایندگان مجلس یازدهم به خود می‌بالند که توانستند نظر مساعد رهبر انقلاب را جلب کنند و در سال آخر خدمتشان از عالی‌ترین مقام نظام چنین خسته نباشید بشنوند، اما صداوسیما درست در همان روزها به یک معاون وزیر که حاشیه‌های فراوانی دارد تریبون می‌دهد تا به ساحت مجلس و نمایندگان به خصوص برادر عزیزمان حجت‌الاسلام آزادی‌خواه توهین کند.

نماینده دماوند و فیروزکوه می‌گوید: صداوسیما به شخصی تریبون می‌دهد که در بازرسی کل کشور تفهیم اتهام شده و پرونده‌اش به خاطر اخلال در روند تولید و اقتصاد کشور، با تغییر غیر قانونی ردیف گروه کالایی ۴ (کالاهائی که ورود آن به کشور ممنوع است) و واردات و هدر رفت ارز کشور، بررسی شده و چون این آقا با وجود تذکرها بر انجام این تخلف اصرار داشته پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده شد. بنا بر فتوای رهبر انقلاب ورود کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند حرام شرعی و قانونی است.

رسولی‌نژاد می‌گوید: در جلسه کمیسیون صنایع به آقای علی‌آبادی هم گفتم همین افراد در وزارت صمت فاطمی امین را زمین زدند مراقب باشید. از طرف دیگر حسب اطلاع از شاکیان پرونده این آقا دارای چندین پرونده از جمله دادسرای جرائم کارکنان دولت و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ و در دادسرای ناحیه ۶ که ارجاع شده به کلانتری ۱۰۷ فلسطین. آن پرونده خیلی پیچیده است که یکی از شکات آن یک کارخانه‌دار باسابقه و خوشنام است و اصلا بحث کیفری است که جزییات آن را بعدا می‌گویم.

رسولی‌نژاد با اشاره به دیگر پرونده‌های معاون وزیر صمت گفت: سابقه چند دوره نمایندگی مجلس و معاونت وزارتخانه‌ها را دارم، اما به یاد ندارم هیچ مدیری به خود اجازه داده باشد به حراست یا انتظامات بگوید از ورود کارکنان فلان شرکت یا فلان کارخانه ممانعت شود. مگر وزارت صمت ملک شخصی شما است که جلو ورود صنعتگران را می‌گیرید وزارت صمت باید خانه و پناهگاه صنعتگران باشد نه اینکه بنا به میل شخصی خود با آن‌ها رفتار کنیم بر همین اساس پرونده‌ای در حراست وزارت صمت تشکیل شده و هم زمان این پرونده در معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و بازرسی کل کشور و بازرسی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

رسولی‌نژاد ادامه داد: این اتفاق برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و بارها صنعتگران و سرمایه‌گذاران به ما مراجعه کردند و به صراحت اعلام کردند که معاونت صنایع عمومی به جای تسهیل‌گری و کمک به صنعتگران تبدیل به یک معضل و مانع غیرقانونی شده است. وقاحت این فرد به آنجا رسیده که در یک جلسه عمومی با حضور آقای آزادیخواه، مدیران وزارت صمت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند به یک صنعتگر و کارخانه‌دار با سابقه اتهام گرانفروشی و تخلف می‌زند و وقتی آن فرد می‌گوید ما تاکنون هیچ پرونده‌ای در تعزیرات نداشته‌ایم معاون صنایع عمومی وزارت صمت با وقاحت تمام اعلام می‌کند که می‌دهم برایتان پرونده بسازند! البته گزارش این جلسه خدمت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، معاون اول، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه ارسال و آن‌ها در حال پیگیری هستند.

رسولی‌نژاد با انتقاد از عملکرد صداوسیما نسبت به دادن تریبون به فردی که ناقض تفاهم و هم دلی مجلس و دولت است گفت: در چند روز اخیر بسیاری از نمایندگان و همکاران به من مراجعه کردند و نسبت به اجحاف و ظلمی که به برادر عزیزمان جناب آزادی‌خواه شده بود اظهار نارضایتی می‌کردند چنین افرادی که آمار خلاف واقع می‌دهند و به نمایندگان مجلس بارها جسارت کردند باید کنار گذاشته شوند، همین افراد صنعت کشور را به خاک سیاه نشاندند.

او ادامه داد: آقای علی‌آبادی بهتر است بداند که معاون وزیر صمت در جلسه کمیسیون صنعت به صراحت اعلام می‌کند که فلان شرکت‌ها شما نمایندگان را خریدند و شماها گوش به فرمان آن‌ها هستید، هر چند در همان جلسه بنده و آقای طاهری رئیس کمیسیون پاسخ دندان‌شکن و درخور شخصیت این آقا در همان لحظه دادیم. اگر علی‌آبادی می‌خواهد وزارتش مانند فاطمی‌امین زمین نخورد بهتر است فکری به حال معاونت صنایع عمومی خود کند که بارها ضد فرمایش و نظر مقام معظم رهبری عمل کرده است. از آقای جبلی هم می‌خواهم هرچه زودتر این روند توهین به نمایندگان آن هم با همراهی مجریان صداوسیما برچیده شود و همچنین هر چه زودتر از برادر زحمت‌کشمان اقای آزادیخواه دلجویی شود.

نماینده دماوند و فیروزکوه در خصوص علت حملات و توهین‌هایی که به نمایندگان همزمان با تقدیر و تشکر رهبر انقلاب از عملکرد مجلس صورت می‌گیرد گفت: باید سخنگوی هیات‌رئیسه آقای سیدنظام‌الدین موسوی، روابط عمومی مجلس و خبرگزاری خانه ملت جواب این‌ها را بدهند. این هجمه‌ها از ابتدای مجلس شروع شد و الان با تعریف مجدد مقام معظم رهبری و تأیید ایشان از عملکرد مجلس مجدداً این تخریب‌ها شروع شده و جالب این است که کسانی که شعار تعامل بین دولت و مجلس را می‌دهند کوچکترین انتقادی نسبت به دولت را تحمل نمی‌کنند و در یک برنامه زنده تلویزیونی مجلس را تخریب می‌کنند. ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و بدنبال تخریب قوای دیگر نیستیم. درب کمیسیون صنایع به روز فعالان و صنعتگران باز است و ما با تمام وجود در جهت رفع مشکلات این عزیزان حرکت خواهیم کرد و با افرادی که حتی در سطح معاون وزیر باشند و تخلف کنند قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد.

3535