شهر خبر

تاریخ بازگشایی جاده چالوس اعلام شد

تاریخ بازگشایی جاده چالوس اعلام شد

تسنیم: غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد:‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چند روز قبل از این‌که بارش‌ها آغاز شود، با اعلام اخطاریه‌های سازمان هواشناسی، همکاران راهداری را در راهدارخانه‌ها مستقر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس و بسته به نوع هشدار سازمان هواشناسی (سطح قرمز، نارنجی و زرد) توان سازمان راهداری را بسیج می‌کنیم و آماده مقابله با حادثه که عمدتاً در این فصل بارش و ریزش‌هاست، می‌شوند.

وی افزود: در حادثه اخیر نیز به محض ریزش بخشی از جاده چالوس به واسطه بارش‌ها همکاران در آنجا حضور داشتند.

مدیرکل امور عملیات راهداری سازمان راهداری با بیان این‌که حجم ریزش‌های جاده چالوس به قدری زیاد بوده که بخشی از آن وارد تونل شده است، تصریح کرد: جاده چالوس در مقطعی شکسته و باعث شده تا عملیات ریزش‌برداری زمانبر شود.

بهرامی‌نیا تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل این‌که حجم ریزش‌ها سنگین بوده،‌ تعداد ماشین‌آلات را از استان‌های دیگر فراخوان داده و در محل مستقر کرده است. در زمان حاضر ۷۰ دستگاه‌ ماشین‌آلات راهداری به همراه ۱۲۰ نفر نیروی انسانی به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

وی با اعلام این‌که حداکثر تا صبح فردا آزادراه تهران-شمال بازگشایی خواهد شد، گفت: محور چالوس به دلیل شکستگی جاده در حال احداث یک واریانت هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰ روز آینده بتوانیم جاده چالوس را بازگشایی کنیم.

وی در عین حال یادآور شد:‌ اما عملیات ترمیم این قسمت از جاده چالوس و آب‌شستگی‌ها حداقل یکماه زمان می‌برد.

مدیرکل امور عملیات راهداری سازمان راهداری بیان کرد: تمام تلاش راهداری این است تا ۱۰ روز آینده ترافیک در جاده چالوس برقرار شود.

بهرامی نیا درباره خسارت بارش‌ها به جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال نیز گفت:‌ بر اساس برآوردهای اولیه ۳۰۰ میلیارد تومان به این محورها خسارت وارد شده است، اما با توجه به این‌که حادثه سنگین و در این مقطع سال کم‌نظیر بوده ممکن خسارت‌ها افزایش یابد.