شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#کره جنوبی#تاریخ#منابع

تاریخ آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده در کره جنوبی اعلام شد

تاریخ آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده در کره جنوبی اعلام شد

فارس: سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه در نشست خبری گفت: بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۱ رشد کارگاه‌های بزرگ صنعتی ۹.۶ درصد بود.

خاندوزی در پاسخ به سوالی، درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق اظهار داشت: با تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است و امیدواریم که هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشورهای مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم که تأمین ارز خوبی برای کشور خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه پاسخ به سوالی درباره ادعای رئیس کل اسبق بانک مرکزی در پرداخت وام از منابع ایران از سوی صندوق بین المللی پول گفت: این وام به معنای ایجاد تعهد بازپرداخت از سوی ایران نیست که در برخی از رسانه‌ها این اشتباه وجود داشت. این موضوع به معنای افزایش سرمایه ایران در صندوق بین‌المللی پول است.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری بین ایران و عمان، گفت: قدم اولیه تشکیل این کمیته در ابتدای سفر سلطان عمان به ایران برداشته شد. چند روز است که هیأت ایران در مسقط حضور دارد و گفتگوها انجام می‌شود. نتایج این مذاکرات در پایان آن به اطلاع خواهد رسید.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین با ارائه آماری از پرداخت‌های دولت گفت: بر اساس آمار خزانه داری کل کشور، دولت از منابع بانک مرکزی استقراض نکرد اما توانست پرداخت‌های عمرانی را ۹۰ درصد رشد دهد در حالی که بخش عمده پرداخت‌های عمرانی در گذشته بصورت اوراق صورت می‌گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: اکنون سهم اوراق کاهش یافته و سهم پرداخت‌های نقدی به پیمانکاران افزایش یافته است.