شهر خبر

قطری‌ها مالک جدید منچستریونایتد

قطری‌ها مالک جدید منچستریونایتد

برادر امیر قطر در آستانه معرفی شدن به عنوان مالک جدید باشگاه منچستریونایتد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانواده گلیزر که در سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستریونایتد را در ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریداری کردند، در ماه نوامبر اخیر بود که اعلام کردند که در حال آغاز فرآیندی برای بررسی جایگزین‌های استراتژیک از جمله فروش این باشگاه هستند. از همان زمان پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه لیگ برتری از طرف‌های مختلف ارائه شد، اما از همان آغاز رقابت اصلی برای خرید این باشگاه انگلیسی بین شیخ جاسم قطری و سِر جیم رتکلیف بریتانیایی بوده است.

سِر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی چندین پیشنهاد را از طریق کمپانی خود با نام «INEOS» به ثبت رساند و در سوی دیگر شیخ جاسم بن حمد آل ثانی که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) هم هست، از طریق بنیاد «ناین تو» پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه ارائه کرده که ظاهراً پیشنهاد پنجم و آخر بردار امیر قطر که ۷.۴ میلیارد پوند است، از سوی گلبزرها پذیرفته شده است.

روزنامه «الوطن» قطر که گفته می‌شود ۵۰ درصد سهام آن متعلق به پدر شیخ جاسم است، خبر داد؛ خرید باشگاه منچستریونایتد توسط شیخ جاسم موفقیت‌آمیز بوده و اعلام رسمی آن به زودی صورت می‌گیرد. پیشنهاد شیخ جاسم علاوه بر خرید منچستریونایتد، شامل طرحی برای سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، صفر کردن بدهی‌های باشگاه، سرمایه‌گذاری روی تیم‌های مردان و زنان، به‌روزرسانی کرینگتون (محل تمرین تیم) و سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های باشگاه نیز می‌شود.

پیشنهاد امیر قطر شامل خرید صد درصدی سهام باشگاه منچستریونایتد می‌شود اما رتکلیف حاضر است ۶۰ درصد سهام این باشگاه را بخرد و مابقی این سهم همچنان در اختیار خانواده گلیزر باشد، خانواده‌ آمریکایی که در سال‌های اخیر به خاطر عملکرد ضعیف‌شان در حمایت از باشگاه از سوی هواداران شیاطین سرخ به شدت تحت‌فشار بوده‌اند و خواهان خروج آنها از باشگاه شده‌اند.

۲۵۸۲۵۸