شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#انسانی

افسر اسرائیلی: در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه حداقل ۲۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک می‌شود

افسر اسرائیلی: در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه حداقل ۲۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک می‌شود

ایسنا نوشت: یک افسر ذخیره ارتش اسرائیل گفت که نیروهای یونیفل در جنوب لبنان در صورت وقوع جنگ به سپر انسانی تبدیل خواهند شد و آنها جرات نزدیک شدن به نیروهای حزب‌الله را ندارند.

به نقل از روسیا الیوم، جک نیریا، افسر سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و مسؤول پرونده لبنان گفت که "در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه حداقل ۲۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک خواهد شد.

وی تاکید کرد که اسرائیل در آن زمان که برای آن مناسب است، به حزب‌الله پاسخ خواهد داد.

نیریا اظهار کرد که «اظهارات حزب‌الله جدی‌تر شده است و اگر به واقعیت‌های میدانی نگاه کنیم، می‌بینیم که مثلاً برنامه‌ای برای مقاومت علیه اسرائیل وجود دارد و می‌دانیم که حزب‌الله برنامه‌ای برای کنترل بر بخشی از الجلیل الأعلی از سمت کریات شمونا تا نهاریا دارد. طبق برنامه آنها که در سال ۲۰۱۱ شنیدیم، پنج تیپ از یگان نخبگان - الرضوان وارد سه محور می‌شوند. این تیپ‌ها طی حمله احتمالی حزب‌الله وارد عمل می‌شوند».

وی ادعا کرد: حزب الله در حال برنامه ریزی برای راه اندازی جنگی است که با پرتاب هزاران موشک به سمت اسرائیل آغاز می‌شود. نیروهای رضوان وارد ایست بازرسی می‌شوند و سعی می‌کنند آن را از چهار نقطه منهدم کنند تا خطوط اسرائیل را شکسته و کرمیل را در داخل و کریات شمونا در شرق و نهاریا را تصرف کنند. این برنامه ریزی وجود دارد و اسرائیل خودش را برای این برنامه ریزی خاص آماده می‌کند. حزب‌الله یک برنامه بلندمدت دارد.

310310