شهر خبر

عضو کمیسیون پارلمان عراق: به زودی بدهی‌های ایران داده می‌شود

عضو کمیسیون پارلمان عراق: به زودی بدهی‌های ایران داده می‌شود

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون پارلمانی برق و انرژی عراق امروز پرداخت بدهی‌های ایران را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: به زودی طلب عقب افتاده ایران از محل بودجه جدید پرداخت خواهد شد.

به نقل از ایرث نیوز، سهیله السلطانی عضو کمیسیون برق و انرژی عراق روز یکشنبه گفت: تصمیم بازپرداخت مبالغ باقی مانده بدهی گازی دولت عراق به ایران، «خوب» است و در حل بحران گاز عراق نقش خواهد داشت زیرا اکثر نیروگاه های (برق) عراق با گاز ایران فعال است و گاز داخلی عراق تنها پاسخگوی ۵ درصد از سوخت نیروگاه ها است.

وی افزود: عراق باید بدهی های عقب افتاده از حدود سه سال گذشته را بپردازد. این مبلغ بزرگی است که در بودجه جدید تضمین شده است و به زودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

روز گذشته، (شنبه) رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: بر اساس شنیده‌های موجود ۲.۷ میلیارد دلار از بدهی این کشور به ایران آزادسازی شده است.

«یحیی آل‌اسحاق» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایرنا، با اشاره به آزادسازی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران در عراق، اظهار داشت: بخشی از منابع بلوکه شده ایران در این کشور برای نیازهای حجاج در سفر تمتع تخصیص داده شده و بخشی دیگر نیز برای تامین کالاهای اساسی مورد استفاده قرار گرفته است.

310310