شهر خبر

واکنش مسکو به توقیف هواپیمای روسی توسط کانادا

واکنش مسکو به توقیف هواپیمای روسی توسط کانادا

ایرنا نوشت: سفیر روسیه در کانادا تصمیم جاستین ترودو درمورد تحویل هواپیمای باری مصادره شده این کشور به اوکراین را یک اقدام غیرقانونی و نوعی دزدی توصیف کرد.

 اولگ استپانوف سفیر روسیه در اتاوا در مصاحبه با خبرگزاری "تاس" اعلام کرد: اقدام دولت کانادا به مصادره هواپیمای باری روسیه و تصمیم به تحویل آن به اوکراین، به طور قطع غیرقانونی و دزدی است و ترودو با این تصمیم نشان داده است که در کانادا حاکمیت قانون وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز اوایل روز گذشته (شنبه) گزارش داد که جاستین ترودو در سفر غیرمنتظره به کی‌یف،اعلام کرد که کانادا روند انتقال هواپیمای آنتونوف ای‌ان-۱۲۴ مصادره شده متعلق به روسیه را به اوکراین آغاز کرده است

بر اساس این گزارش، هواپیمای باری آنتونوف ای‌ان-۱۲۴ روسلان (An-۱۲۴ Ruslan) متعلق به شرکت هواپیمایی ولگا-دنایپر (Volga-Dniepr) روسیه که با مجوز رسمی دولت کانادا حامل کیت‌های آزمایش کووید از چین بود، در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ (۸ اسفند ۱۴۰۰) وارد تورنتو شد، توسط این کشور مصادره شده است. فرود این هواپیما دو ساعت قبل از آنکه کانادا به دلیل بحران اوکراین، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه ببندد، بوده است.

311311