شهر خبر

ترامپ: بایدن فاسد را بیرون می‌کنیم/ از انتخابات کنار نمی‌کشم

ترامپ: بایدن فاسد را بیرون می‌کنیم/ از انتخابات کنار نمی‌کشم

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ گفت که کمک‌های نظامی به کی‌یف باعث شده ارتش کشورش با یک مشت مهمات یا بدون مهمات باقی بماند و این نشان می‌دهد که سخاوت رئیس جمهور بایدن ماهیت فساد دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که کمک نظامی به اوکراین منجر به کمبود مهمات در ارتش آمریکا شده است.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در روز شنبه در شهر کلمبوس واقع در جورجیا گفت: اکنون مهمات نداریم، همه آن در اوکراین است.

ترامپ اشاره کرد که در دوران ریاست جمهوری‌اش، "نیروهای مسلح را سازماندهی مجدد کرد."

او افزود: ما مهمات زیادی داشتیم... اکنون مهمات بسیار کمی برای محافظت از خود داریم.

ترامپ ادامه داد: «پس می‌بینید (بایدن) مبالغ هنگفتی از اوکراین دریافت می‌کند بعد ما با تعجب از خود می‌پرسیم که چرا او این کار را می‌کند.»

ترامپ افزود که بایدن اصرار دارد بگوید که از معاملات تجاری پسرش بی‌اطلاع بوده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌هایی که رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌بی‌سی منتشر کردند، گفت: «اتهامات علیه من مانع از نامزدی برای ریاست‌جمهوری نمی‌شود».

دونالد ترامپ طی مصاحبه‌ای با نشریه پولیتیکو عنوان داشت: حتی اگر برای ۳۷ فقره جرم هم محکوم بشوم، همچنان به رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ادامه خواهم داد. وی افزود: من هرگز کناره‌گیری نخواهم کرد. ببینید، اگر می‌خواستم کناره‌گیری کنم، قبل از رقابت اصلی در سال ۲۰۱۶ کناره‌گیری می‌کردم.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اشاره به کیفرخواست ۳۷ فقره‌ای علیه خود و مسئله نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده گفت: هیچکس نمی‌خواهد محکوم شود. من به آمار و ارقام نظرسنجی‌ها اهمیت نمی‌دهم. من نمی‌خواهم محکوم شوم و هرگز محکوم نشده‌ام. همه این‌ها سیاسی است. من بی‌گناهم.

ترامپ همچنین از وزارت دادگستری انتقاد و آن را به "فساد" در ارتباط با پیگرد قانونی خود متهم کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا، در اولین سخنرانی عمومی خود پس از متهم شدن، قول داد به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه دهد و پرونده جنایی بعدی را به موفقیت خود در نبرد برای بازگشت به کاخ سفید مرتبط دانست.

ترامپ تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، واشنگتن هیچ مشکلی با روسیه، چین و اوکراین نخواهد داشت؛ در حالیکه در حال حاضر تلاش می‌شود کشور را به خطرناک‌ترین وضعیت تاریخ خود برساند.

وی در سخنرانی خود تکرار کرد که درگیری در اوکراین تحت رهبری او رخ نمی‌داد و قول داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حتی بدون انتظار برای تحلیفش، ظرف ۲۴ ساعت به صلح دست یابد.

او گفت: «من تنها نامزدی هستم که می‌توانم چنین قولی بدهم. اجازه نمی‌دهم جنگ جهانی سوم اتفاق بیفتد... این یک جنگ متعارف نیست که تانک‌ها به سمت یکدیگر تیراندازی کنند... این یک جنگ هسته‌ای خواهد بود، شاید با نابودی کل جهان. من به آن اجازه نمی‌دهم.»

ترامپ با اشاره به قدرت «چپ‌گرایان افراطی» در ایالات متحده، ادعا کرد: «آمریکا هم‌اکنون با نیروهای داخلی به‌مراتب بزرگ‌تری از مجموع نیروهای خارجی از جانب روسیه، کره شمالی، چین و ایران مواجه است. اگر در آمریکا رهبر درست داشتیم، این کشورها هرگز با آمریکا مشکلی نداشتند.»

او در جمع هوادارانش افزود: دولت کنونی آمریکا را در خطرناک‌ترین وضعیت ممکن در تاریخ قرار داده است و رای‌دهندگان در نوامبر ۲۰۲۴ «رئیس‌جمهور فاسد، جو بایدن»‌ را از کاخ سفید بیرون خواهند کرد تا عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانند.»

او جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را به تلاش برای زندانی کردن "یک مخالف سیاسی بزرگ که در نظرسنجی‌ها با اختلاف زیادی پیشی گرفته است" متهم کرد.

او گفت: "ما در حال حاضر با اکثریت قاطع برنده هستیم. اگر اینطور نبود، شکار موهومات و اتهاماتی وجود نداشت."

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت می‌کند، تاکید کرده که از برنامه‌ها و جاه طلبی‌های سیاسی خود دست نمی‌کشد. ترامپ وعده داد: "من نمی‌توانم متوقف شوم. من از مبارزه برای شما دست بر نمی‌دارم."

دونالد ترامپ در ادامه، بار دیگر به وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته اشاره کرد و گفت: «در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۴ با رای شما کشورمان را پس خواهیم گرفت و کاری را که شروع کردیم، تمام خواهیم کرد. برنامه «اول آمریکا» ما از روز اول تهدیدی علیه موجودیت سیاستمداران فاسدی بود که به خرج مردم ثروت‌اندوزی می‌کنند، مرزها را ناامن می‌کنند، مشاغل را صادر می‌کنند، در انتخابات تقلب می‌کنند و خزانه کشور را در جنگ‌های بی‌پایان خارجی خرج می‌کنند.»

او ضمن اشاره به اقتصاد قوی آمریکا و نرخ پایین بهره، صلح با تمام جهان و شکست داعش در دوران ریاست‌جمهوری خود، اضافه کرد:‌ «دولت کنونی آمریکا بخش بزرگی از تسلیحاتش را در افغانستان جا گذاشت و افغانستان امروز به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان تسلیحات تبدیل شده است و سلاح‌هایی را که ما به آن‌ها دادیم، می‌فروشند. دولت کنونی اول نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کرد، در حالی که ارتش باید آخر سر آنجا را ترک می‌کرد.» 

دونالد ترامپ ضمن ابراز امیدواری به پیروزی در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا، وعده داد که مرزها را امن خواهد کرد و جلو ورود افراط‌گرایان به ایالات متحده را خواهد گرفت.

او گفت که اسناد محرمانه‌ای از بایدن و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا پیدا شد؛ اما آنها و همچنین هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که به گفته ترامپ، ۳۳۰۰۰ ایمیل حاوی اطلاعات محرمانه را از بین برده بود، در این خصوص متهم نشدند.

311311