شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#ایران
عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایبِنا:

اقدامات بانک مرکزی در عرصه بین‌المللی قابل تقدیر است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اقدامات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در عرصه خارجی و حضور در مجامع بین‌المللی مالی قابل تقدیر است.

محمود تولایی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس صندوق بین المللی پول در واشنگتن و امکان دسترسی به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در این صندوق، اظهار داشت: معتقدم هر چقدر مسئولان کشورمان بتوانند در حوزه‌های بین المللی از ظرفیت‌های موجود و قابل ایجاد استفاده کنند، نشانگر این است که آن مدیر، احاطه کامل بر حوزه کاری و مسئولیتی در عرصه اقتصادی و سیاسی پیرامون خود دارد.


وی افزود: خوشبختانه فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی با چندین اقدام خود در ماه‌های اخیر ثابت کرد کاملا در حوزه بین‌المللی بر امور احاطه دارد و دستاوردهایش نیز قابل قبول است. هر چند شاید برخی از کارشناسان و منتقدان بگویند حجم کامیابی و دستاورد‌های اخیر بانک مرکزی، محدود و متوسط بوده، اما اصل این فرایند، نشانگر مسیر درست و امیدبخشی است. مسیری که به درستی از سوی بانک مرکزی آغاز شده تا بتواند در نهایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود، گام بزرگی در جهت رشد اقتصادِ در تحریم بر دارد.


عضو اتاق بازرگانی ایران، سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی را گامی بزرگ در جهت واقع‌گرایی خواند و گفت: بانک مرکزی با این سیاست توانست نوعی واقع گرایی و خروج از رانت را داشته باشد. در پایان سال گذشته و اوایل سالجاری، محرومیت‌های شدیدی در تخصیص ارز وجود داشت که بانک مرکزی به تدریج دنبال گره گشایی بود و در ادامه توانست اقدامات مثبتی در این جهت انجام دهد.


تولایی راه‌اندازی مرکز مبادله ارز با هدف تامین نیاز‌های واقعی را اقدامی ارزنده خواند و گفت: معتقدم شفاف سازی، اختیار عمل و نظارت دقیق بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز از مهمترین اهداف این مرکز است که امیدوارم در مرحله اجرا نیز به آن دست یابد.