شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##درخشش#«آکتور»#ایرانی#جهان!

درخشش «آکتور» ایرانی در جهان!

این سریال با ساختار تازه‌ای دنیای تئاتر را به زندگی حقیقی که خیلی از مردم آن را تجربه می‌کنند، پیوند زده است و در هر قسمت، داستان جدیدی را روایت می‌کند که بعضی از آنها عین زندگی و اتفاقات آن هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در کنار تلویزیون‌های رسمی هر کشوری وی او دی‌ها (Video On Demand ) در قالب پلتفرم‌های مختلف با تولید محتوا از برنامه و مسابقه گرفته تا فیلم و سریال، در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. سریال ایرانی«آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و با تهیه‌کنندگی مجید مطلبی جزو آثاری است که تازگی توانسته در چند جشنواره بین‌المللی تخصصی در حوزه سریال‌سازی جوایز و موفقیت‌هایی را کسب کند. این سریال با ساختار تازه‌ای دنیای تئاتر را به زندگی حقیقی که خیلی از مردم آن را تجربه می‌کنند، پیوند زده است و در هر قسمت، داستان جدیدی را روایت می‌کند که بعضی از آنها عین زندگی و اتفاقات آن هستند.  

«آکتور» حول شخصیت دو بازیگر تئاتر شکل گرفته که برای گذران زندگی با ایفای نقش‌های گوناگون در هر قصه، ماجراهایی را رقم می‌زنند. گاهی در قالب یک معتاد به کمک پدری می‌آیند که می‌خواهد بداند دخترش اعتیاد دارد یا نه و گاه به سفارش یک داماد در نقش دو راهزن فضای غافلگیری برای یک خواستگاری پر هیجان را فراهم می‌کنند.  

آنها در تمام این این نقش‌ها با گریم و کاراکتر متفاوتی ظاهر می‌شوند که خودش به جذابیت و کشش این سریال ایرانی کمک می‌کند. در اصل بیننده در هر قسمت با داستان و فضایی متفاوت روبه‌رو می‌شود، جریانی که او را متمایل می‌کند تا قصه و قسمت بعدی را تماشا کند. 

شروع و پایان این سریال هم با حضور این دو بازیگر روی صحنه تئاتر رقم می‌خورد و سکانس به سکانس آن یادآور جمله آغازین این مجموعه است که از قول شکسپیر نقل شده و می‌گوید: «دنیا صحنه نمایشی بیش نیست. زنان و مردان همگی بازیگران آنند. و هرکس در زندگی خود نقش‌های بسیاری را بازی می‌کند»؛ در واقع «آکتور» این حقیقت هولناک و البته شیرین را در شروع و پایان هر قسمت یادآوری می‌کند، آن هم با تلاش برای روایت عمق این حقیقت. 

دریافت جایزه بزرگ جشنواره «سریز مانیا» (Series Mania) فرانسه اتفاقی بود که این سریال به تازگی آن را رقم زد. «سریز مانیا» یکی از جشنواره‌های بین‌المللی «سریال» در جهان است که سالانه در شهر لیل فرانسه برگزار می‌شود. همچنین حدود ۴۰۰ سریال از کشور‌های مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها هشت سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند. 

در ادامه هم نمایش «آکتور» به عنوان تنها نماینده ایران در بخش سریال جشنواره بین‌المللی ترانسیلوانیا اتفاق جدیدی شد؛ رویدادی که یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های اروپایی و منطقه اروپای شرقی است و سریال «آکتور» در بخش It will follow series این جشنواره و در کنار سریال‌های موفقی از نروژ، ایسلند، لیتوانی، کانادا، بلژیک، دانمارک و آلمان، نمایش داده شد.  

در سومین حضور بین‌المللی این سریال ایرانی، نهمین دوره جشنواره بین المللی سرین کمپ (Seriencamp) میزبان «آکتور» شد و در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت با محصولات کمپانی های بزرگی چون وارنر برادرز دیسکاوری و آمازون استودیوز پرداخت و در کنار سریال های موفقی از کشورهای آمریکا، نروژ، اسپانیا، مکزیک و قزاقستان به نمایش در می‌آید.  

شکل گرفتن این موفقیت‌ها برای سریالی که نه در تلویزیون ملی کشوری مانند ایران بلکه از طریق یک پلتفرم بخش خصوصی پخش شده، نشان‌دهنده پیشرفت سینمای خصوصی در این کشور است چرا که برای اولین بار است یک سریال ایرانی، سفیر این کشور در عرصه‌های بین المللی شده است و ظاهرا توانسته نگاه دوستداران متخصص این عرصه را از کشورهای مختلف دنیا به خود جلب کند.